اصفهان؛

کسب مدال برنز جهانی در مسابقات شطرنج

دبیر هیأت شطرنج استان اصفهان گفت: دختر شطرنج‌باز اصفهانی در مسابقات قهرمانی جهان رده سنی زیر 8 سال موفق به کسب مدال برنز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباسعلی وحید دستجردی اظهار کرد: مسابقات قهرمانی جهان شطرنج از 28 مهر ماه سال جاری به میزبانی گرجستان آغاز شد و تا 9 آبان ماه ادامه یافت.

وی افزود: این مسابقات در سه رده سنی زیر 8 سال، زیر 10 سال و زیر 12 سال؛ در دو بخش دختران و پسران در سه جدول جداگانه برگزار شد که هستی خسروی در رده سنی زیر 8 سال از استان اصفهان مدال برنز این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

دبیر هیأت شطرنج استان اصفهان تصریح کرد: مسابقات شطرنج قهرمانی آماتورهای آسیا در دو جدول بانوان و اوپن؛ از 22 آبان ماه جاری به میزبانی اصفهان آغاز می‌شود و تا 28 آبان ماه ادامه پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: جدول بانوان تنها اختصاص به بانوان دارد اما در جدول اوپن، هم بانوان و هم آقایان می‌توانند شرکت کنند.

وحید دستجردی عنوان کرد: تمام کشورهای آسیایی با معرفی‌نامه مجاز به شرکت در این رقابت‌ها هستند.

وی یادآور شد: همان‌طور که از اسم مسابقات پیدا است؛ این رقابت‌ها ویژه شطرنج‌بازانی بوده که آماتور هستند یعنی ریتینگ‌داران زیر 2100 در بخش آقایان و ریتینگ‌داران زیر 1900 در بخش بانوان و نیز بازیکنان بدون ریتینگ در مسابقات شرکت می‌کنند.

دبیر هیأت شطرنج استان اصفهان بیان داشت: رقابت‌ها در مجتمع امام علی (ع) برگزار می‌شود و تا این لحظه 7 کشور برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند؛ همچنین برای شطرنج‌بازان ایرانی، ثبت‌نام‌ها تا 15 آبان ماه جاری در جریان است؛ درنهایت هم به نفرات برنده جوایزی اهدا خواهد شد.

وی تأکید کرد: گرفتن میزبانی این قبیل مسابقات می‌تواند در بعد همگانی تأثیر زیادی داشته باشد زیرا از همه گروه‌های سنی علاقه‌مند می‌شوند که شطرنج را به‌ عنوان رشته اصلی ورزشی‌شان انتخاب کرده و در آن فعالیت کنند.

وحید دستجردی خاطرنشان کرد: برآورد ما از حضور شطرنج‌بازان اصفهانی در این مسابقات؛ چیزی حداقل حدود 100 نفر است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.