ساری،

ثبت روزانه 65 نزاع در مازندران

12 هزار و 227 پرونده نزاع ، 6 ماه نخست امسال در مازندران ثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر عباسی مدير كل پزشكی قانونی مازندران گفت : این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 8 هزار 250 نفر مرد و مابقی زن هستند، گفت : بیشترين نزاع به ترتيب مربوط به شهرهای ساری و میاندورود با 2هزار393 ، بابل با هزار و 516 ،آمل با هزار و 260 نفر و كمترين موارد نزاع به ترتيب در شهرهای فریدونکنار با 189 و سوادکوه با 232 نفر ثبت شده است.

عباسی با بیان اینکه مرداد ماه با دو هزار 219 نزاع بیشترین و اردیبهشت با هزار و 726 مورد کمترین نزاع ثبت شده را داشت ، افزود: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگيری از طرف مراجع قضايي و انتظامی به مراكز پزشكی قانونی ارجاع می شوند كه بر اساس نوع و ميزان آسيب ديدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر مي شود.

وی يكی از دلايل بالا بودن آمار نزاع را پائين بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت : ميتوان با آموزش مهارت های زندگي به خصوص در سنين پايين ميزان تحمل افراد را در شرايط استرس بالا برد تا افراد به جای درگيری فيزيكی ، با گفتگو و تفاهم مشكلات في مابين را حل و فصل كنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار