لرستان؛

هزینه 112میلیارد ریالی برای توسعه مراکزبهداشتی و درمانی بروجرد

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: 112 میلیارد ریال ازمحل اعتبارات وزارت بهداشت و درمان و حمایت های خیرین سلامت برای توسعه مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛محسن صیرفی افزود: این میزان اعتبار برای احداث بیمارستان 77 تختخوابی امام حسن (ع)، احداث و تجهیز مرکز مدیریت بحران بیمارستان شهید چمران و مرکز مشاوره قبل از ازدواج شهرستان بروجرد هزینه شده است.
وی بیان کرد: این مراکز بهداشتی درمانی در فضایی به مساحت 2 هزار و 650 مترمربع احداث شده که 13 آبان ماه جاری با حضور مشاور وزیر بهداشت ودرمان و مدیرعامل مجمع خیران سلامت کشور در بروجرد به بهره ‌برداری خواهند رسید.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان بروجرد ادامه داد: بیمارستان 77 تختخوابی امام حسن (ع) در چهار طبقه احداث و تجهیز شده و دارای بخش های اتاق عمل، اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن، پاراکلینیک تشخیص سرپایی، اتفاقات قلب، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه تشخصی طبی، داروخانه و نوار قلب است.
صیرفی با اشاره به اینکه برای احداث این مراکز درمانی به طور متوسط بین 9 تا 18ماه طول کشیده اضافه کرد: 50 درصد هزینه ساخت آنها توسط مجمع خیرین سلامت و 50 درصد مابقی توسط وزارت بهداشت ودرمان تامین شده است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه در فصول سرد سال به دلیل افزایش بیماری های ریوی با حجم وسیع بیماران مواجه هستیم با بهره برداری ازبیمارستان 77 تختخوابی بخش عمده ای از مشکلات بهداشت و درمان شهرستان بروجرد تا افتتاح بیمارستان آیت الله العظمی بروجردی به ویژه در فصل سرد سال برطرف می شود.
بیمارستان خیرساز مجمع خیرین سلامت شهرستان بروجرد 13آبان با حضور معاون وزیر بهداشت ودرمان به بهره برداری خواهد رسید.
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.