نگرانی مجری سابق برنامه "تخت گاز" از شکایت احتمالی شبکه بی‌بی‌سی

"جرمی کلارکسون" نگران است برنامه تلویزیونی جدید وی از سوی مدیران شبکه بی‌بی‌سی تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ "جرمی کلارکسون،" مجری سابق برنامه تخت گاز، در پی اخراج از شبکه بی‌بی‌سی به فکر تولید برنامه شخصی خود افتاد و مجموعه "آمازون پرایم شو" را آماده فیلمبرداری کرد.

"ریچارد هموند" و "جیمز مِی،" همکاران کلارکسون در برنامه "تخت گاز" هم به او پیوستند و در برنامه "گرند تور" کلارکسون حضور یافتند. این برنامه نیز همانند "تخت گاز" درباره انواع مدل‌های خودرو است. 

وکلای شبکه بی‌بی‌سی به جرمی کلارکسون هشدار دادند با توجه به شباهت محتوای برنامه "گرند تور" به "تخت گاز" که حق انحصاری آن در اختیار این شبکه است، هیچ بعید نیست از سوی مقامات شبکه تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.
کلارکسون در هر قسمت از برنامه مستند خود قصد دارد عملکرد یک خودرو را در جاده مورد ارزیابی قرار دهد که دقیقا مشابه با موضوع برنامه "تخت گاز" است.

"اندی ویلیام،" تهیه کننده گرند تور، در این باره گفت: ما از سوی وکلا تحت فشار زیادی هستیم. هشدارهای آنها هر روز مسخره‌تر می‌شود. زمانی برای فیلمبرداری به نامیبیا رفتیم و آنها به ما گفتند به دلیل آنکه تخت گاز برنامه‌ای در بوتسوانا داشته است، ما دیگر نمی‌توانیم از این ایده استفاده کنیم. آنها هر روز بهانه جدیدی می‌تراشند. ما به خوبی می‌دانیم از لحاظ قانونی مجاز نخواهیم بود برخی مشخصه‌های تخت گاز را در برنامه خود کپی کنیم؛ اما نمی‌توانیم با بدبینی مداوم وکلا کنار بیاییم. وکلای آمازون در آمریکا، وکلای تخت گاز در انگلیس و وکلای دیگری در مدرسه حقوق هر یک حرف تازه‌ای می‌زنند.

قرار است مجموعه "گرند تور" از سری برنامه‌های "آمازون پرایم" از 18 نوامبر (28 آبان) به نمایش درآید. انتظار می‌رود هر هفته قسمت جدیدی از این برنامه روی آنتن رود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار