سخت‌ترین عملیات زهکشی جهان نزدیک کوه اورست+ تصاویر

ارتش نپال موفق شد در عملیات دشوار زهکشی، آب دریاچه ایمجا را تخلیه کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، ارتش نپال اعلام کرد زهکشی دریاچه یخی نزدیک کوه اورست را به منظور ایمن سازی تکمیل کرده است. 

سخت‌ترین عملیات زهکشی جهان در نزدیکی کوه اورست+ تصاویر

بر این اساس، دریاچه یخی "ایمجا،" که در ارتفاع 5 هزار متری قرار دارد، خطری برای وقوع سیل در مناطق پایین‌دستی، پل‌ها و مسیرهای کوهپیمایی بود. مقامات محلی اعلام کردند: این دریاچه پیش از زهکشی 149 متر عمق داشت؛ اما پس از ماه‌ها کار و زحمت سطح آب دریاچه به 3.4 متر رسید. 

سخت‌ترین عملیات زهکشی جهان در نزدیکی کوه اورست+ تصاویر

دریاچه ایمجا تنها یکی از هزاران دریاچه یخی در رشته کوه هیمالیا است. بسیاری از این دریاچه‌ها به دلیل افزایش جهانی دمای هوا و سرعت آب شدن یخچال‌های کوهستانی، با سرعت بیشتری پر می‌شوند. زلزله سال گذشته در نپال، نگرانی‌ها درباره بی‌ثباتی دریاچه ایمجا را افزایش داد. ارتش این کشور اعلام کرد: این پروژه یکی از بزرگترین عملیات زهکشی از نوع خود بود که با کمک نیروهای ارتش و کارگران تبتی در 6 ماه با ساخت روزنه‌ای به تدریج باعث آزاد شدن آب دریاچه شد. 

سخت‌ترین عملیات زهکشی جهان در نزدیکی کوه اورست+ تصاویر

این پروژه به دلیل برف سنگین و کار در ارتفاع زیاد با چالشهای جدی روبه رو بود. بنا به گفته مقامات، تیم عملیات تنها چند ساعت در روز می‌توانست در امنیت کار کند. یکی از مدیران این پروژه می‌گوید: ما از ترس و خستگی در ارتفاع بالا رنج می‌بردیم. در ابتدا تعدادی از افراد به خاطر بیماری در ارتفاع زیاد مجبور به ترک پروژه شدند؛ اما به تدریج ما خود را با شرایط وفق دادیم. 

سخت‌ترین عملیات زهکشی جهان در نزدیکی کوه اورست+ تصاویر

زهکشی دریاچه ایمجا بخشی از طرح سازمان ملل برای کمک به نپال در مقابل تاثیرات این کشور از تغییرات اقلیمی است. سازمان ملل 3 میلیون دلار برای کاهش سطح آب دریاچه اختصاص داده بود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار