کاراته ایران در مسابقات جهانی اتریش با کسب 3 مدال طلا و سکوی سومی رکوردشکنی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ بیست و سومین دوره مسابقات جهانی کاراته از پنجم تا نهم آبان در 2 بخش کاتا و کومیته انفرادی و تیمی مردان و بانوان به میزبانی شهر "لینز" اتریش برگزار شد.

با وجود مشکلات اخذ روادید، تیم های ملی ایران با ترکیب کامل در مسابقات جهانی حاضر شدند و در کشور معروف به شکلات تاریخ سازی کردند.

کاراته ایران برای نخستین بار در مسابقات جهانی سه مدال طلا و 2 برنز در بخش کومیته مردان و یک مدال برنز در بخش کومیته انفرادی بانوان به دست آورد. که 2 مدال طلا در بخش کومیته انفرادی و یک طلا در کومیته تیمی حاصل شد.



تیم ملی کاراته ایران در بخش کومیته تیمی تنها کشوری است که در 2 مسابقه پیاپی جهانی مدال طلا را کسب کرده است. بعد از طلای سال 2014 این بار مدال طلای کومیته تیمی 2016 در جدال حساس با ژاپن، قدرت اول کاراته جهان به دست آمد. این مدال، ارزشمندترین مدال طلای مسابقات جهانی محسوب می شود.

در کومیته انفرادی برای نخستین بارتیم ملی ایران 2 فینالیست داشت و امیر مهدی ‌زاده با کسب دومین نشان طلای جهان پرافتخارترین کاراته‌کای ایران لقب گرفت. وی در رقابت های جهانی اتریش هم با کسب مدال طلای انفرادی تاریخ ساز شد.

 او نخستین کاراته‌کای ایران است که در سه دوره پیاپی مسابقات جهانی مدال کسب کرده است و با احتساب طلای کومیته تیمی، وی سه مدال طلا از سه دوره مسابقات جهانی به صورت پیاپی به دست آورده است.


 ذبیح اله پورشیب کاپیتان پرافتخار کاراته ایران هم که قبل از اعزام به مسابقات جهانی در چند رقابت انتخابی شرکت کرد تا تردیدها برای اعزامش از بین برود، توانست مدال برنز انفرادی را به دست آورد.

پورشیب در مسابقات جهانی اتریش برد ارزشمندی را در فینال کومیته تیمی به دست آورد و در حالیکه تیم ملی مقابل ژاپن به تساوی 2 - 2 رسیده بود با یک مسابقه غیرتمندانه پیروزی تیم ملی را تثبیت کرد.


علی اصغر آسیابری جوان 21 ساله و پدیده تیم ملی که در پیکار انتخابی با شکست ابراهیم حسن بیگی مسافر مسابقات جهانی اتریش شده بود، مدال برنز جهان را گرفت.

 نقطه قوت تیم ملی کاراته در این دوره از مسابقات جهانی، ترکیب جوان و موفق کادر فنی بود. سیدشهرام هروی سرمربی تیم ملی کومیته مردان، حسین روحانی و شهاب سلطانی به عنوان مربیان تیم ملی در کنار سیدمحمدحسینی مربی بدنساز این تیم کادری موفق و متحد برای مسابقات تشکیل داده بود.

بهترین نتایج کاراته ایران در مسابقات جهانی در حالی به دست آمد که فدراسیون کاراته و وزارت ورزش با سرپرست اداره می شوند با این حال نباید از مدیریت خوب و برنامه ریزی صحیح برای آماده سازی تیم های ملی در مسابقات جهانی به سادگی گذشت، امید است با مشخص شدن شرایط اداره وزارت ورزش و جوانان، کاراته هم برای اخذ تصمیمات پراهمیت هر چه زودتر از بلاتکلیفی خارج شود و البته مسئولان ورزش برای دور ماندن این رشته از حواشی دقت بیشتری در بحث مدیریتی این فدراسیون به کار بندند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار