شیراز؛

شیوع بیماری ام.اس در ایران 17 برابر متوسط جهانی

بیماری ام.اس در دنیا شیوع سه در 100هزار فرد را دارد در حالی که شیوع این بیماری در ایران 17 برابر متوسط جهانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر داود حدادی رئیس اداره بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در سمینار آموزشی ام.اس ویژه نیروهای درمانی، گفت: بیماری ام.اس در دنیا شیوع سه در 100هزار فرد را دارد که این رقم در ایران، به 50 در 100 هزار فرد، افزایش می یابد؛ بنابراین در ایران شیوع 17 برابری متوسط جهانی را شاهد هستیم.
وی افزود: این سمینار آموزشی، با توجه به روند فزاینده بروز بیماری ام.اس و ضرورت اطلاع نیروهای درمانی از آخرین روش های درمان و مراقبت از بیماران ام اس، برگزار شد.
رئیس اداره بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز خدمات ارائه شده به بیماران ام اس را، شامل MRIسر و گردن، VEP، ویزیت های دوره ای پزشکی، نورولوژی، یورولوژی، روانپزشکی، توانبخشی، قلب و عروق، آزمایش ها و فیزیوتراپی، برشمرد.  
دکتر حدادی، ادامه داد: در حال حاضر داروهای ایرانی، به صورت رایگان و داروهای خارجی با فرانشیز 40درصد، در اختیار بیماران مبتلا به ام.اس، قرار می گیرد، که گاهی هشتصد تا نهصد هزار تومان ماهیانه هزینه داروی این بیماران است، پس توصیه می شود، با توجه به اثربخشی مناسب، بیشتر از داروهای ایرانی استفاده شود.  
رئیس اداره بیماری های خاص دانشگاه، با بیان اینکه استان های تهران، اصفهان، خراسان و فارس، دارای بیشترین آمار بیماران ام.اس هستند، گفت: این بیماری در سن 20 تا 40 سالگی، بیشتر شایع است.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: شیوع ، بیماری ، ام اس ، جهانی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.