شیراز؛

حوادث ترافیکی، عامل نیمی از مراجعه ها به بیمارستان

حوادث ترافیکی، عامل نیمی از مراجعه ها به بیمارستان سپیدان اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیاوش کریمی رئیس مرکز بهداشت سپیدان در نشست آموزشی آشنایی با اصول پیشگیری از حوادث ترافیکی با اشاره به نقش نیروی انسانی در وقوع یک حادثه، گفت: امیدواریم با آموزش های اصولی از سوی ارگان ها، شاهد کاهش تصادف و حوادث منجر به فوت و جرح باشیم.
فرمانده پلیس راه شیراز - سپیدان نیز ضمن بررسی علت های تصادف و راهکارهای پیشگیری و اعلام آمار تلفات جاده ای، مسئولیت رانندگان در پیشگیری از حوادث را مطرح کرد.
سرهنگ پورقیومی اظهار کرد: رانندگان بیشترین نقش را در پیشگیری از حوادث ترافیکی دارند به طوری که یک راننده با رانندگی غیرایمن نه‌ تنها جان خود، بلکه جان گروه بسیاری از افراد جامعه، از جمله عابران پیاده، سرنشینان خودرو خود و دیگر وسائل نقلیه را، به خطر می‌اندازد.
فرمانده پلیس راه شیراز - سپیدان، سرعت غیرمجاز را به عنوان یک عامل خطر جدی در آسیب های تصادف های جاده¬ای دانست و ادامه داد: احتمال مرگ سرنشینان خودرو با سرعت 80کیلومتر در ساعت، بیست برابر زمانی است که، سرعت خودرو 30 کیلومتر در ساعت باشد که هم بر خطر تصادف و هم بر شدت آسیب¬های ناشی از آن، تأثیر می¬گذارد.
کارشناس مسئول بیماری های غیرواگیر و دبیر کمیته جامعه ایمن شهرستان سپیدان گفت: حوادث ترافیکی دومین علت مرگ در کشور و نخستین علت مرگ در گروه سنی  20 تا 40 سال است و آمارها نشان می دهد که بیش از 50 درصد مراجعخه ها به اورژانس بیمارستان امام حسین (ع)  سپیدان، به حوادث ترافیکی اختصاص دارد.
راضیه وزیری افزود: امیدواریم با استمرار نشست های آموزشی، آموزش های عملی CPR و کمک های اولیه برای رانندگان، بویژه وسایل نقلیه عمومی، تاکسی های درون شهری و برون شهری، گامی مهم در کاهش حوادث ترافیکی در شهرستان برداشته شود.  
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار