شیراز؛

بذركاري در ارتفاعات لارستان

رييس منابع طبيعي و آبخيزداري لارستان گفت: بذركاري در ارتفاعات لارستان با هدف تقويت پوشش گياهي با همراهي مردم و اهالي روستاي آبكنه لار انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ منصور رضايي رييس منابع طبيعي و آبخيزداري لارستان گفت:این برنامه با همراهی مردم و اهالی روستای آبکنه لار در نقاطی که در معرض فرسایش خاک قرار داشت، با استفاده از بذر گیاه آنغوزه انجام شد. 
وی افزود: بذر گونه گياهي بادام كوهي در ارتفاعات محدوده سنگ سيماني منطقه بست كوه اين شهرستان با هدف تقويت پوشش گياهي، كاشته شد.
رضایی هدف از این اقدامات را کاهش فرسایش خاکی و آبی در مناطق شیب ‌دار و حساس به فرسایش و كمك به ارتقاء سطح آگاهی عامه مردم نسبت به اهمیت حفظ و احیاء اصولی از منابع طبیعی، جلوگیری از گسترش بیابان در راستای کاهش ریزگردها، حفظ و گسترش مراتع و پوشش گیاهی در سطح مراتع این شهرستان عنوان کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با بیان اینکه به ‌زودی بخش‌ هایی از ارتفاعات این شهرستان با همکاری کوهنوردان و ورزشکاران بذرکاری می ‌شود، تصریح کرد: اميدواريم با كمك كوهنوردان و ورزشكاران بتوانيم در عرصه ‌هاي طبيعي نقاط صعب ‌العبور، بذركاري را انجام دهيم.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار