قزوین؛

جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید

رئیس کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی گفت : برای حل معضلات اقتصادی باید با قاچاق مبارزه کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ اکبریان در جلسه کارگروه تسهیل گفت : قاچاق آسيب فراواني به بخش توليد  وارد مي كند و لازم است در جهت حمايت از توليد داخلي با اين پديده شوم مبارزه جدي شود .

وی همچنین بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی و تقویت زیر ساخت های این بخش تاکید کرد و افزود: تحقق این امر ضمن ایجاد اشتغال پایدار، زمینه توسعه صادرات غیر نفتی را افزایش می دهد .

 رحمانی قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت هم تعیین تکلیف  8 هزار و 500 واحد صنعتی مشکل دار ، ایجاد  توازن بین مواد اولیه و تولید و همچنین تکمیل 5 هزار و 600 واحد تولیدی بالای 60 درصد پیشرفت را از برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای سال جاری عنوان کرد  .

وی از افزایش صادرات خبر داد و گفت : سال گذشته صادرات تولید داخلی به خارج از کشور 50 میلیارد دلار بوده که امسال این میزان به 60 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت .

معاون صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت هم در این جلسه ضمن تاکید بر بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی و رقابت با کالاهای خارجی گفت : راه بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی نوسازی ماشین آلات در بخش صنعت است .

 صالح نیا افزود : براساس  ماده 20 قانون رفع موانع تولید ، باید مشکلات واحدهای تولیدی را مرتفع کرد. .

همتی استاندار هم گفت : استان قزوین ظرفیت بالایی در بخش صنعت دارد که باید با حمایت از این واحد ها ضمن ایجاد اشتغال ، زمینه تولیدات داخلی را فراهم کنیم .

 داود محمدی ، سیده حمیده زر ابادی، روح الله بابایی صالح و بهمن طاهرخانی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم خواستار توجه جدی به موانع و مشکلات پیش روی صنعت در استان شدند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار