راهنمای خرید کابینت

کابینت خوب و با دوام در قلب خانه نقش مهمی در زیبایی آشپزخانه و خانه ایفا می کند،اگر قصد خرید کابینت برای آشپزخانه منزلتان را دارید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگار  نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کابینت با اشغال بخش عظیمی از دیوارها و کف، یکی از تأثیرگذارترین عوامل در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شود، بنابراین دقت در خرید و نصب آن بسیار با اهمیت است. نکات زیر اطلاعاتی درخصوص نوع رنگ، طرح، کاهش هزینه ها و چگونگی استفاده بهینه از فضای آشپزخانه را در هنگام خرید کابینت در اختیار شما قرار می دهد.

در شرایطی که آشپزخانه شما فضای نورگیر کمی دارد یا اصلاً نورگیر ندارد، می توانید از سقف های کاذب استفاده کرده و با نور یک لامپ کم مصرف بزرگ، تمام نور آشپزخانه خود را تأمین کنید. البته استفاده از این سقف های کاذب زیبایی بیشتری را برای آشپزخانه شما همراه می آورد.

اگر فضای منزل شما کوچک است و جایی برای قرار دادن میز نهار خوری ندارید، می توانید قسمتی یا تمام پیشخوان را به صورت میز بسازید تا هم آشپزخانه شما بزرگ تر جلوه کند و هم اینکه صاحب یک میز نهار خوری در فضای کوچک شده باشید. لازم به ذکر است که جنس این میز می تواند از شیشه یا چوب باشد.

رنگ هایی که شما برای کابینت انتخاب می کنید بسیار مهم است. همواره بیش از دو رنگ استفاده نکنید. بهره گیری از رنگ های مکمل کار شما را بسیار جذاب خواهد کرد. می توانید برای فضاهای کوچک و کم نور، از رنگ های روشن و گرم یا تلفیقی از رنگ سرد و گرم که رنگ گرم آن غالب تر باشدبه کار برید. از رنگ های بسیار تند مانند قرمز، آبی کاربنی و... استفاده نکنید زیرا رنگ هایی از این قبیل در مدت زمان کوتاهی چشم را خسته خواهد کرد و دیگر آن لذتی که در روزهای اول از دکوراسیون آشپزخانه تان می بردید نخواهید برد.

اگر فضای آشپزخانه شما سقفی کوتاه دارد سعی کنید از چوب هایی که خطوط عمودی دارند و دستگیره های بلندی که به صورت عمودی نصب شده اند استفاده کنید. در صورتی که آشپزخانه شما سقفی بلند دارد، سعی کنید از چوب هایی با خطوط افقی استفاده کنید. رنگ هایی که شما برای کابینت ها انتخاب می کنید بسیار مهم است. در کابینت هایی که درِ آنها MDF است سعی کنید از دو رنگ تجاوز نکنید، ولی در کابینت هایی که درِ آنها پروفیل (قاب دار) است دورنگ یا سه رنگی که با هم هارمونی داشته باشند، کار شما را بسیار جذاب خواهد کرد و البته در آشپزخانه هایی که سقف کوتاهی دارند می توان HPL یا همان داخل قاب را چوبی انتخاب کرد که راه های عمودی داشته باشد.

سعی کنید در کابینت های پروفیل از HPL کرکره ای استفاده نکنید، زیرا اگر آلودگی و روغن موجود در آشپزخانه به شیار کرکره ها نفوذ کند، تمیز کردن آن بسیار دشوار یا گاهی غیرممکن است. اگر بدنه کابینت های خود را لِترون انتخاب کرده اید، یادتان باشد حتماً بدنه زیر سینک خود را MDF استفاده کنید.



انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، نبض ، بازار ، راهنمای ، خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار