رییس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی؛

اقدامات جزیره‌وار به نفع هیچکس نیست/ ضرورت ایجاد مراکز جامع سرطان

کار کردن به صورت جزیره‌ای موجب بروز مشکلات اقتصادی برای بیماران، وزارت بهداشت و وزارت رفاه می‌شود.

محمدرضا قوام نصیری رییس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی و متخصص رادیوتراپی آنکولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ارتباط با کریکلوم‌های آموزشی رشته های تخصصی سرطان (هماتولوژی و سرطان و همچنین رادیوتراپی آنکولوژی) گفت: کریکلوم دوره فوق تخصصی در هیچ یک از 2 رشته فعلا ابلاغ نشده و بر حسب دستور وزیر برای رفع نواقص موجود، در حال بررسی است.

رییس انجمن کلینیکال آنکولوژی با اشاره به اقدامات کمیته جامع ملی مبارزه با سرطان، بیان کرد: الفبای سرطان‌شناسی و درمان این بیماری امروزه کاملا مشخص است اما متاسفانه کار چند جبهه ای و چند مرکزی مشکلات جدی را در این حوزه ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر وحدت و کار همگانی برای تحقق یافتن مبارزه با سرطان در کشور، افزود: مسائل تخریبی و کارکردن هر نهادی به صورت جزیره‌ای و جداگانه، علاوه بر ایجاد مشکلات اقتصادی برای بیماران، وزارت بهداشت و وزارت رفاه موجب سرگردانی بیماران و ایجاد مشکلات جدی برای کادر درمانی هم می‌شود.

قوام نصیری روند درمانی سرطان را با وجود چند کریکلوم متفاوت و مراکز مختلف تصمیم گیرنده پیچیده خواند و اظهار داشت: وجود یک راهنمای جامع برخورد با بیماران سرطانی و تعیین مسیر درمانی و همچنین ایجاد مراکزی جامع برای تشخیص، درمان و پیگیری بیمار با مسئولیت دانشگاه ها ضروری است.

وی در پایان یادآور شد: متاسفانه امروزه برخی همکاران منافع شخصی را بر منافع عمومی و کشوری ترجیح می دهند؛ حال آنکه تمام امکانات برای موفقیت آنها از سوی مردم و جامعه فراهم می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.