اهواز؛

تعطیلی کمپ های غیر مجاز

رئیس دبیرخانه شورای مبارزه با موادمخدر خوزستان از تعطیلی کمپ های ترک اعتیاد غیر مجاز در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حسین لامی زاده رئیس دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان کمپ های ترک اعتیاد غیر مجاز را موجب بروز مشکلاتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر دانست و اظهار داشت :این کمپ ها برای ادامه فعالیت و به منظور نظارت بر عملکرد آنها باید مجوز دار شوند.

وی افزود:راه اندازی کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در اندیمشک نیاز است کما اینکه راه اندازی این مرکز در آبادان هم پیشنهاد شده است.

رئیس دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت:کمپ های ترک اعتیاد غیر مجاز در سطح این استان شناسایی و تعطیل می شوند.

لامی زاده در ادامه افزود:برای ایجاد فضای پیشگیرانه در زمینه مواد مخدر باید معضلات ناشی از اعتیاد به مواد مخدر شفاف به مردم اطلاع رسانی شود.

وی اظهار کرد: در دانشگاه‌ها و مدارس باید آگاه‌سازی شود زیرا این گروه های سنی آسیب پذیر بوده و در معرض خطر می باشند.

لامی زاده بیان کرد:آموزش و پرورش باید کمیته فرهنگی در این خصوص راه اندازی کند تا ضمن بررسی راهکارهای مناسب ، اقدام موثر و پیشگیرانه ای در این راستا اجرایی کند.

وی تاکید کرد:معضل خرده فروشانی که در فضای بیرون از مدارس مبادرت به فروش مواد مخدر می کنند نیز باید به صورت اساسی پیگیری و حل شود.

فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت:گذرگاه بودن اندیمشک و اتصال آن به چند استان موجب آسیب پذیر بودن این شهرستان در زمینه مواد مخدر شده است.

پیمان جهانگیری افزود:تردد قاچاقچیان در این مسیر همواره انجام می شود و در این راستا با تلاش جدی دستگاه های انتظامی و اطلاعاتی با کشف متعدد مواد مخدر این مسیر رای قاچاقچیان ناامن گردیده است.

وی بیان کرد:امکانات و تجهیزات پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس پیشگیری در شهرستان کافی نیست.

فرماندار اندیمشک برنامه ریزی مناسب برای معتادان ترک اعتیاد شده را مهم دانست و افزود:بیمه ، اشتغال و اجرای برنامه های فرهنگی متناسب با نیاز معتادان رها شده از قید اعتیاد ضرورت دارد.

وی خاطر نشان کرد:شهرستان اندیمشک با توجه به اینکه از اعتقادات ارزشی عمیقی برخوردار بوده و در حوزه ایثار و شهادت از شهرهای شاخص کشور می باشد نیازمند نگاه ویژه در راستای حل معضلاتی همچون اعتیاد است.

فرحناز بیروم وند رئیس بهزیستی اندیمشک هم با اشاره به شرایط فرهنگی این شهرستان گفت:فرهنگ غالب شهرستان اندیمشک راه اندازی کمپ ترک اعتیاد بانوان را نمی پذیرد و این موضوع موجب افزایش آسیب های اجتماعی خواهد شد.

سرهنگ اکبر کروندی فرمانده انتظامی اندیمشک هم با تشریح اقدام انجام شده در کشف و ضبط مواد مخدر اظهار کرد:کارهای مقابله ای با این معضل به خوبی انجام می گیرد و تاکنون چند طرح مهم در سطح شهرستان اجرا شده است اما برنامه های پیشگیرانه نیز باید اجرایی شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.