اروپای درمانده برای توسعه معاملات تجاری با ایران، به پیروزی کلینتون چشم امید دوخته است

رویترز نوشت با پیروزی کلینتون در انتخابات آمریکا، مانع تراشی‌های واشینگتن بر سر راه سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی در ایران کاهش خواهد یافت.

اروپای درمانده برای توسعه معاملات تجاری با ایران، به پیروزی کلینتون چشم امیددوخته استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ نزدیک به یکسال از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران می گذرد و کشورهای اروپایی امیدوارند با روی کار آمدن هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات در انتخابات هفته آینده آمریکا بسیاری از موانع برداشته شود و زمینه سرمایه‌گذاری‌های گسترده غرب در ایران فراهم شود.

پیروزی هیلاری کلینتون بر رقیب جمهوری خواه خود، دونالد ترامپ، می تواند به کنار رفتن ابرهای سیاه از آسمان سیاست ایران و آمریکا در مورد توافق هسته‌ای منجر شود و از مانع تراشی های آمریکا بر سر راه شرکت‌های اروپایی برای سرمایه‌گذاری در ایران کاسته شود. به همین منظور، بسیاری از شرکت‌های بزرگ تجاری در اروپا برای عقد معاملات جدید با ایران منتظر نتیجه انتخابات 8 نوامبر هستند و سراسیمه عمل نمی کنند.

شرکت‌های اروپایی در انتظار برقراری شرایط ایده‌آل هستند. در صورتی که هیلاری کلینتون در آمریکا پیروز شود، بازار پر تکاپوی ایران در نیمه دوم سال 2017 ظرفیت جذب حجم بالایی از سرمایه‌های خارجی را دارد. بنابراین، سرمایه‌گذاری در ایران پیش از مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا باید با احتیاط بیشتری صورت پذیرد.

ماتیو ایتونو، از کارفرمایان فرانسوی که سرمایه گذاری در ایران را توصیه می کند بر این باور است که اگر کلینتون پیروز انتخابات آمریکا باشد، پنجره سیاسی جدیدی به سوی بازار ایران باز می کند؛ فرصتی ایده آل تر از آنچه هم اکنون از بازار ایران در اختیار است. این فرصتی است که بسیاری از بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی منتظر آن هستند.

در ماه ژانویه سال 2016، آمریکا و اروپا طی توافق هسته‌ای به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران پایان دادند و از آن پس بازار پرحرارت اقتصاد ایران به مرکز مهمی برای سرمایه گذاری های گسترده کشورهای اروپایی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار