دهمین سوگواره هنر عاشورایی ضمن معرفی برگزیدگان ، با تشویق هنرمندان به ارایه آثاری متناسب با فرهنگ عاشورا خاتمه یافت.

اختتامیه دهمین سوگواره هنر عاشورایی برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی گودرزی دیباج، دبیر دهمین  سوگواره عاشورایی در ابتدای برنامه ضمن خوشامدگویی و تشکر ویژه از هنرمندان و کسانی که این خیمه را تا به امروز برپا نگه داشتند،  گفت: امسال دومین سال برگزاری سوگواره بین المللی عاشورایی است که تا الان قریب به ششصد نفر شرکت کننده داشته است. نیمی از شرکت کنندگان جدید هستند. اوایل با جمعیت کم و شرایط محدود این سوگواره را از یک رشته و در فضای داخل کشور برگزار کردیم. امیدواریم سیستم های اطلاع رسانی قوی تر عمل کنند تا بتوان کشورهای بیشتری را درگیر این موضوع کرد.

وی افزود با مشاهده ی آثار هنرمندان شاهد پیشرفت چشم گیری در حوزه تصویرسازی، گرافیک و پوستر بوده ایم که هنرمندان توانسته اند آثار چشمگیری از خود ارائه دهند؛ همچنین هنرمندان جستجوی زیادی نمی‌کنند و فکر می کنند نمادها باید از دل تاریخ بیایند تا آنها استفاده کنند. در حالیکه ما نیازمند به تلاش بیشتر هنرمندان به عنوان نماد های گویا و پیام رسان با ساختاری درست هستیم. وقتی بناست برای امام حسین (ع)  و معاصرسازی کردن مفاهیم عاشورا کاری انجام دهیم، نیازمند مطالعه علمی وبالا بردن ساختار هنری و راهنمایی گرفتن از مرشد هنری هستیم. وقتی در شان عاشورا و با مضمون عاشورا کار ضعیفی ارائه می شود، با این کار به اصل موضوع ضربه وارد می شود و ارزش آن از بین می رود.

در میانه این همایش گودرزی دیباج و فاضل نظری (معاون هنرهای حوزه هنری) هدایایی را به هنرمندان دومین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی اهدا کردند، همچنین مستندی از تلاش هنرمندان و داوران این سوگواره به نمایش گذاشته شد.

برگزیدگان به شرح زیر است:

در این دوره جمعا 109 اثر در سه بخش پوستر و پرچم، تصویرسازی و نقاشی كه به ترتیب 35 اثر در بخش پوستر، 17 اثر در بخش پرچم و 11 اثر در بخش نقاشی و 46 اثر در بخش تصویرسازی هستند به روی دیوار می‌رود.  همچنین 7 اثر از هنرمندان كشورهای دیگر در این نمایشگاه حاضر است. 


بخش پوستر و پرچم: 

هیئت داوران این بخش حجت مجرد را با اثر « آب» از استان اردبیل شایسته رتبه اول و دریافت جایزه نقدی 30میلیون ریالی و دیپلم افتخار دانست. 

سمانه سادات رفائی با اثر «حسین از من است» از استان تهران به عنوان رتبه دوم شناخته شد و هیئت داوران با اهدای جایزه 20 میلیون ریالی و دیپلم افتخار از وی تقدیر كرد. 

دراین بخش هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه 10 میلیون ریالی، فاطمه سادات موسوی از استان قم را با اثر «سلام بر آن شیرخوار كوچك» به عنوان رتبه سوم معرفی كرد. 

در بخش پرچم هیئت داوران، علیرضا معظمی گودرزی (ارسطو) با اثر «پرچم یا حسین شهید» از استان لرستان، وحید یعقوبلو با اثر «هیهات من الذله» از استان قم، محسن خلیل نژاد با اثر «چهار سلام» از استان تهران و محمد جواد زهادت را شایسته تقدیر معرفی كرد و با اهدای لوح تقدیر و پنج میلیون ریال از آن ها تقدیر كرد.


بخش تصویرسازی: 

دراین بخش علی محمدی از استان تهران با اثر «آستان حضرت قاسم(ع)» به عنوان رتبه اول معرفی شد و با اهدای  جایزه نقدی 35 میلیون ریال و دیپلم افتخار از وی تقدیر شد. 

هیئت داوران این بخش مهدی مزرعه فراهانی با اثر «حماسه عاشورا» از استان تهران را به عنوان رتبه دوم معرفی و با اهدای دیپلم افتخار و 25 میلیون ریال از وی تقدیر كرد. 

رتبه سوم این بخش توسط  معصومه صحبتی از استان تهران و با اثر «نبرد حضرت قاسم با دشمنان» كسب شد كه با اهدای جایزه 15 میلیون ریالی و دیپلم افتخاراز وی تقدیر شد.


بخش نقاشی: 

احسان سلگی با اثر «عاشورا2» از استان لرستان در این بخش رتبه اول را كسب كرد و با اهدای  35 میلیون ریال جایزه نقدی و دیپلم افتخار از وی تقدیر شد. 

رتبه دوم این بخش به مهدی پرستار شهری با اثر «حماسه عاشورا» از استان همدان تعلق گرفت و با اهدای جایزه نقدی 25 میلیون ریال و دیپلم افتخار از وی تقدیر شد. 

هیئت داوران این بخش طهمورث آشناگر با اثر «بیا به بالینم حسین جان» از استان لرستان را به عنوان رتبه سوم معرفی كرد و با اهدای جایزه نقدی 15 میلیون ریالی و دیپلم افتخار از وی تقدیر كرد.

مخاطبان می توانند از 11 آبان 1395 به مدت یك ماه این آثار را در گالری های ابوالفضل عالی و خانه عكاسان حوزه  هنری تماشا نمایند. 



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار