اصفهان؛

اولین سفر وزیر ورزش پس از رای اعتماد

وزیر ورزش و جوانان در نخستین روز کاری اش پس از رای اعتماد از مجلس برای افتتاح ورزشگاه نقش جهان به اصفهان سفر می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود سلطانی فر' در حالی راهی اصفهان می شود که بعد از ظهر سه شنبه با 193 رای موافق نمایندگان رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به دست آورد.
وزیر جدید ورزش و جوانان پس از کسب رای اعتماد از حمایت نمایندگان مجلس، اصحاب رسانه، قهرمانان، پیشکسوتان، روسای فدراسیون ها، مدیران کل و ستادی ورزش و جوانان تشکر و قدردانی کرد.
مراسم افتتاحیه ورزشگاه نقش جهان اصفهان قرار است روز چهارشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار شود.
طرح این ورزشگاه که در ابتدا به ورزشگاه بزرگ یا ورزشگاه المپیک (دهکده المپیک) معروف بود در سال 1367 تعریف و کلنگ آن پس از ایجاد مؤسسه ای به نام «ورزشگاه بزرگ» به منظور پیگیری مراحل ساخت آن، در سال 1368 از سوی مدیرعامل وقت این مؤسسه به زمین زده شد.
فعالیت های آغازین ساخت این ورزشگاه از سال 1372 شروع شد و با خاکبرداری در سال 1374 ادامه یافت و در نهایت در 29 مرداد 1375 عملیات اجرایی این ورزشگاه آغاز شد.
فاز نخست ورزشگاه که در سال 1381 افتتاح شد، فقط برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار گرفت و تیم سپاهان در سال های 1381 تا 1386 بازی های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می کرد.
با این حال، در سال 1386 این ورزشگاه برای آغاز مرحله دوم عملیات ساخت تعطیل شد تا این که در هشت آذر 1393، وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، مدیریت اجرایی ورزشگاه نقش جهان را برای تکمیل و بهره برداری از آن به مجتمع فولاد مبارکه واگذار کردند.  




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.