چابهار؛

آبرسانی سیار در روستاهای چابهار

410 روستای شهرستان چابهار با 39 دستگاه تانکر آبرسانی سیار می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: 410 روستای این شهرستان به وسیله 20 دستگاه تانکر دولتی و 19 دستگاه تانکر استیجاری آبرسانی سیار می شوند.  

طاهری: جمعیت شهرستان چابهار 260 هزار نفر است که بیش از 63 درصد از این جمعیت در 438 روستا ساکن هستند.

وی افزود: 39 دستگاه تانکر آبرسان به 168 هزار و 523 نفر از ساکنان روستایی چابهار روزانه برای هر نفر 15 لیتر آب تحویل می دهند.

وی گفت: در مجموع برای تحویل آب با تانکر به 26 هزار و 730 خانوار حوزه شهرستان چابهار سالانه دولت 85 میلیارد ریال هزینه می کند.

معاون عمرانی فرماندار چابهار بیان کرد: با توجه به کمبود تانکر آبرسان هم اینک 39 روستا با جمعیت 14 هزار و 419 نفر شدیدا با کمبود آب مواجه هستند و نیاز است تانکرهای آبرسانی افزایش پیدا کند.

طاهری خواستار انعقاد قرارداد جدید با تانکرهای آبرسانی سیار شد و افزود: مردم روستایی انتظار دارند سرانه 15 لیتر آب برای هر نفر بصورت شبانه روزی به موقع تحویل شود.

وی بر پرداخت مطالبات پیمانکاران و صاحبان تانکرهای آبرسانی سیار استیجاری، تکمیل پروژه های آبرسانی و توجه بیشتر به آب و فاضلاب شهری و روستایی چابهار تاکید کرد و افزود: با بهره برداری از مجتمع آبرسانی 261 روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب بخشی از مشکلات مردم روستایی مرتفع می شود.

وی بر احداث آب شیرین کن و استفاده از توان سرمایه گذاران بخش خصوصی برای آبرسانی به مناطق شهری و روستایی چابهار تاکید و خاطر نشان کرد: آب شهر چابهار جیره بندی و نیازمند ساخت آب شیرین کن جدید است.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: آبرسانی ، سیار ، چابهار ، تانکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار