ابراهیمی گفت: اختلافات موجود میان رهبران حکومت وحدت ملی اسف‌بار است و باید هیئتی تعیین شده برای حل این اختلافات پادر میانی کند.

رئیس پارلمان: یک هیئت برای پادرمیانی و حل اختلافات سران حکومت باید تعیین شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، آقای ابراهیمی که پیش از چاشت روز چهارشنبه (۱۲ عقرب) در نشست عمومی مجلس نماینده‌گان صحبت می‌کرد، ضمن اظهار این مطلب خاطرنشان ساخت که متاسفانه ما امروز شاهد اختلافات بین سران حکومت هستیم.

رییس مجلس نمایندگان افغانستان افزود که از طرف شورای ملی و محوریت‌های سیاسی در افغانستان یک هیئت تعیین شده و پادرمیانی کنند تا به این غایلۀ اختلافات نقطۀ پایان گذاشته شود.

او از معاون سخن‌گوی رییس جمهور که در واکنش به اظهارات نماینده‌گان گفته‌است در شورای ملی هم گاه‌گاه اختلافات وجود داشته و نماینده‌گان باید وحدت خودشان را حفظ کنند نیز انتقاد کرد.

ابراهیمی چنین اظهاراتی را از انصاف دور خوانده افزود که این طبیعت پارلمان است و اختلافاتی گاه‌گاه وجود دارد اما به میزان اختلافات سران حکومت نبوده‌است.

بحث اختلافات میان سران حکومت وحدت ملی در یکی دوهفتۀ اخیر به گونه  قابل ملاحظه‌یی در مجلس نماینده‌گان و در میان حلقات سیاسی و مردم داغ شده‌است.

پیش از این اختلافات تنها در سطح رییس اجرایی و رییس جمهور خلاصه می‌شد اما اخیرا ژنرال دوستم معاون دوم ریاست جمهوری نیز با رییس جمهور تنش‌های لفظیی را داشته‌است.

شفقنا گفت: با این حال روز گذشته صبغت‌الله مجددی، رییس شورای احزاب جهادی و ملی در یک نشست خبری گفت که او با هردوطرف صحبت کرده، اختلافات رییس جمهور و معاون اول جدی نیست و با آنان نشسته این موضوع را حل خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.