شیراز؛

برداشت پسته در نی ریز

بیش از 12 هزار و 300 تن پسته در نی ریز فارس برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ داریوش طهماسبی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نی ریز گفت: حدود 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان نی ریز به زیر کشت پسته اختصاص یافته که از این مقدار بیش از 17 هزار هکتارثمردار و مابقی  غیر ثمری است،که در زمان برداشت برای 250 هزار نفردر روز اشتغال ایجاد می کند. 
وی بیان کرد: متوسط برداشت پسته در هر هکتار باغ ثمری  و در شرایط عادی در نی ریز یک تن پسته خشک است که به دلیل سرما زدگی، خشکسالی، وجود آفات و امراض امسال با کاهش تولید 30 درصدی، حدود 12 هزار و 300 تن محصول پسته تا پایان مهرماه امسال برداشت می شود.
وی با بیان اینکه در سالهای اخیر به سبب کاهش سطح آبهای زیرزمینی و افت کیفی آب در مناطق مختلف، بسیاری از باغداران نی ریز به تولید این محصول روی آورده اند و این شهرستان همچنان در رتبه اول تولید پسته در استان فارس است. 
وی افزود: در شهرستان نی ریز ارقام مختلف پسته از جمله اکبری، احمدآقایی، کله قوچی و اوحدی تولید می شود که برای فرآوری این محصول تعداد 14 واحد ترمینال ضبط و فرآوری تمام مکانیزه پسته در نقاط مختلف شهرستان مجوز تاسیس و بهره برداری گرفته و در حال فعالیت هستند.
وی تصریح کرد: با ایجاد صنایع تبدیلی بزرگ در شهرستان بوسیله  سرمایه گذاران علاقه مند، علاوه بر رونق اقتصادی، محصولات فرآوری شده با نشان و برند منطقه تولید محصول، به بازارهای خارجی صادر می شود. 
نی ریز در 192 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: برداشت ، پسته ، نی ریز ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار