سمنان؛

کاهش سزارین ها در دوسال اخیر

حدود 10درصد از سزارین ها در استان سمنان کاهش و وضعیت زایمان های طبیعی دراین استان بهبود یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از کاهش حدود 10 درصدی سزارین‌ها در این استان و بهبود وضعیت زایمان‌‌های طبیعی خبر داد و گفت: با اجرای طرح دولت تدبیر و امید از سال 92 تا کنون زایمان‌های طبیعی در این استان از 37.6 درصد به 47.5 درصد رسیده است.
مهدی شادنوش در آیین همایش زایمان طبیعی در مرکز آموزشی امیرالمونین(ع) سمنان اظهار داشت: این روند رو به رشد در 6 ماهه اول امسال نیز تداوم داشته است.
وی با تمجید از برنامه‌های دولت در حوزه سلامت افزود: همه کشورهای دنیا امروز در جست‌وجوی توسعه هستند و محور توسعه نیز انسان سالم است لذا رویکرد دولت در این چند سال نیز بر همین مبنا بوده است.
شادنوش با بیان اینکه جامعه ما در گذشته متاثر از تبلیغات کمپانی‌های مختلف به سمت سزارین‌ها رفته بود، تصریح کرد: خوشبختانه این دولت با درک درست این مهم یک برنامه‌ریزی جامع برای تغییر رفتار در این بخش انجام داد که کاهش سزارین‌ها نتیجه همین برنامه‌ها است.
وی تصریح کرد: با وجود کاهش محسوس سزارین‌ها در استان، در این سال‌ها شاهد بهبود شاخص مرگ مادران و نوزادان در این استان نیز بودیم که این مهم نشان‌دهنده این است که زایمان طبیعی هیچ خطری برای مادر و نوزاد نداشته است.
انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.