مشارکت صنعت و پزشکی برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی گفت: به منظور دستیابی به فناوری‌های پیشرفته برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج، به اتحاد صنعت و پزشکی نیاز است.

امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: هدف از برگزاری کارگاه PAM که سمپوزیومی پایه‌گذاری شده از جانب دانشگاه صنعتی شریف است که هدف آن ایجاد همکاری‌های مناسب میان رشته‌های مهندسی و پزشکی برای ارتقاء پزشکی بازساختی و استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج است.

وی درباره تلفیق علوم و فناوری‌های نوین تصریح کرد: رشته‌های مهندسی و بحث پزشکی، هرکدام از اقشار مختلف به تنهایی نمی‌توانند پیشرفت‌های شگرفی داشته باشند و همگرایی این دو قشر برای کسب نتایج مثبت در این زمینه ضروری است.

دبیر ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی تصریح کرد: وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه‌های پزشکی و صنعتی در کشور باید در کنار هم قرار گرفته و در زمینه کاربرد سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج اقدامات لازم را برای کسب نتایج مثبت در این زمینه انجام دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به همکاری‌های خوبی که اقشار مختلف و دانشمندان حوزه پزشکی و صنعتی با یکدیگر انجام داده‌ و موففیت‌های شگرفی در زمینه درمان و پزشکی کسب کرده‌اند.

حمیدیه گفت: در جهت حفظ سلامتی و امنیت مردم، افزایش رشد علمی و توسعه آینده پزشکی کشور، سعی بر آن است تا با بهره‌گیری از پزشکی بازساختی بحث درمانی کشور خودکفا شده و نیازی به اعزام بیماران برای درمان به خارج از کشور نداشته باشیم.

وی بیان کرد: در صورتی که ما در علم پزشکی بازساختی به حد مطلوبی از پیشرفت برسیم، نه تنها نیازی به دیگر کشورها نخواهیم داشت، بلکه می‌توانیم به یک برند بین‌المللی تبدیل شده که سایر کشورها هم از علم ما استفاده کنند.

دبیر ستاد توسعه سلول‌های بنیادی افزود: اکنون برای افزایش ارتباط بین دانشگاه صنعتی شریف با سایر دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور در تلاش هستیم تا با افزایش تعاملات امکان دسترسی به فناوری‌های پیچیده در بحث کاربرد نانو مواد در کشاورزی برسیم و به فناوری‌هایی پیشرفته دسترسی پیدا کنیم که تمام دنیا به آن نیازمندند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار