اراک؛

مقابله با تهدیدات نرم دشمن با عمق بخشی الگوهای دینی

فرمانده انتظامی استان گفت: عمق بخشی و گسترش الگوهای دینی و انقلابی ضرورت مقابله با تهدیدات نرم دشمن است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، سردار "کیومرث عزیزی" در آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه اساسی ترین حقوق انسانی را بهره مندی از امنیت اجتماعی و احساس امنیت خواند و با تاکید بر بسط مشارکت های اجتماعی در حوزه امنیت گفت:‌ ثبات و پایداری امنیت تنها از رهگذر نهادینه کردن آن در یک جامعه و احساس مشارکت و مسئولیت عمومی در قبال امنیت اجتماعی حاصل می شود.
وی ادامه داد:‌ مشارکت اجتماعی شهروندان در امنیت جامعه و چگونگی ایفای نقش های آنان می تواند به ارزیابی استحکام و ثبات انضباط اجتماعی کمک چشمگیری نموده و عوامل موثر بر تقویت یا تضعیف آن را روشن سازد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ارتقاء‌ دانش و آگاهی عمومی را از مولفه های ارتقاء‌ امنیت اجتماعی خواند و گفت: دانش و آگاهی، حس مسئولیت شهروندی و شایستگی را افزایش می دهد .
سردار عزیزی تصریح کرد: بالا بودن سطح سواد و آگاهی عمومی در حوزه نظم و انضباط اجتماعی باعث می شود تا افراد یک جامعه بین شقوق مختلفی که در برخورد با یک پدیده می توانند از خود نشان دهند، تفاوت قائل شده و تفاوت میان مشارکت کردن و بی اهمیت بودن نسبت به اینگونه فعالیت های اجتماعی را بهتر درک کنند.
این مقام ارشد انتظامی در ادامه از تلاش جمعی کارکنان انتظامی شهرستان زرندیه در ثبات و نظم و امنیت در این شهرستان قدردانی کرد و بیان داشت:‌ هر زمان عملکرد پلیس در برخورد با جرایم و آسیب های مشمول طرح امنیت اجتماعی برای شهروندان عینی و ملموس باشد و مردم آثار امنیت را در سطح جامعه در مقطع زمانی نسبتا معین و پایدار مشاهده نمایند؛ اعتماد بیشتری به کارایی نیروی انتظامی خواهند داشت که بازتاب این رویکرد در شهرستان زرندیه ملموس و نمایان است.
وی در ادامه بر ضرورت برنامه ریزی آموزش همگانی در حوزه نظم و امنیت تاکید کرد و اظهار داشت:‌ مشارکت شهروندان در طرح ارتقا امنیت اجتماعی بیش از همه نیازمند آموزش شهروندان است تا در آنها نگرش، دانش و مهارت مورد نیاز به وجود آید.
سردار عزیزی ادامه داد:‌ شناساندن اهداف، فواید و اثر بخشی همکاری شهروندان با پلیس از جمله مهمترین موضوعاتی است که در آموزش شهروندان باید به آن پرداخته شود.
اعتماد شهروندان، دارایی ضروری در نظام اجتماعی است
فرمانده انتظامی استان مرکزی اعتماد شهروندان به عملکرد پلیس را یک دارایی ضروری در نظام اجتماعی برشمرد و گفت: مشارکت شهروندان با نیروی انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی از آگاهی و باور آنان به برنامه ها و اهداف پلیس آغاز می شود و با اجرای هدفمند طرح ها و نیز کسب منافع فردی، محلی و اجتماعی در ثبات امنیت و با عمل به این باورها تداوم می یابد.
سردار عزیزی در ادامه به تبیین دیدگاه استکبار جهانی در برابر انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران دارای پایگاه قدرت نرمی ا‌ست که پایه های آن متشکل از رهبری فرزانه، فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی و انسجام و بسیج مردمی در حمایت از آرمان های امام راحل (ره) و شهدای اسلام است و البته این ارکان همواره تهدیدی برای استکبار جهانی بوده و خواهد بود.
ارایه الگوهای مناسب در برآورد تهدیدات و آسیب های اجتماعی ضرورت مقابله با تهدیدات نرم دشمن
وی با تاکید بر ضرورت محیط شناسی در حوزه جنگ نرم و تهیه و ارایه الگوهای مناسب در برآورد تهدیدات و آسیب های شناسی جامعه گفت:‌ امروز ضرورت بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های اجتماعی با محوریت آموزه های دینی، ارزشی و ملی در شناخت ابعاد و فعالیت های دشمن در صحنه نبرد نرم از موضوعات بسیار مهمی است که باید نسبت به آن اهتمام داشت.
وی انقلاب اسلامی را به عنوان یک انقلاب نرم و الگویی کارآمد در مقابله با الگوها و مدل های مادی گرایانه غربی دانست و با تاکید بر آینده بینی و آینده پژوهی فرهنگی در تهدیدات نرم دشمن گفت:‌ انقلاب اسلامی در جهت نیل به اهداف خود همواره سعی کرده از راهبردهای متناسب با ارزش های دینی بهره ببرد و توجه به این موضوع انقلاب را در راه 30 ساله خود تثبیت کرده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی تاکید کرد:‌ برای مقابله باید جنگ نرم ابتدا باید مفاهیم را شناخت و به اهداف کلان و مبانی دشمنان پی برد و برای ایجاد ظرفیت متناسب با نیازهای ارکان انقلاب اسلامی برای مقابله مفهوم سازی کرد.
وی تصریح کرد: ‌برای جایگزینی، رفتارها، سبک ها، مدها، مدل زندگی و حیات غربی نیاز به ارایه الگوهای مناسب دینی و انقلابی هماهنگ با فرهنگ و ارزش های ملت ایران است که خیلی از این الگوها در حال حاضر وجود دارد، و فقط باید این الگو ها در جامعه گسترش یابد و به آن عمق مناسب داده شود.
در پایان این مراسم که باحضور مسئولان شهرستان زرندیه برگزار شد، از زحمات و تلاش های سرهنگ "داود کاظمی" قدردانی و سرهنگ "محمدرضا روشندل" طی حکمی به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه منصوب شد.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، تودیع ، انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.