دبیر اشکواره بانوان عاشورایی خبر داد؛

لبنانی‌ها پیشتاز در بخش بین الملل اشکواره بانوان عاشورایی

11 کشور آثار خود را برای اشکواره بانوان عاشورایی شعر ارائه دادند که بیشترین آثار در بخش خارجی از کشور لبنان است.

فرحروز فاتحی، دبیر اشکواره بانوان عاشورایی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این جشنواره گفت: اشکواره بین‌المللی بانوان عاشورایی در سه دوره گذشته خود با عنوان کنگره شعر زنان عاشورایی برگزار شده و استقبال از این جشنواره خوب بود. فراخوان جشنواره به 6 زبان روسی، ترکی استامبولی، ترکی آذربایجانی، اردو، انگلیسی و عربی منتشر شد. البته میان فراخوان داخلی و خارجی به دلیل حال و هوای اشعار خارج از کشور تفاوت‌هایی وجود دارد. از 11 کشور برای ما شعر رسیده و بیشترین آثار در بخش خارجی را از کشور لبنان دریافت کردیم.
 
وی افزود: هم اکنون آثار رسیده به دبیرخانه اشکواره بانوان عاشورایی داوری می‌شود و تا به این لحظه کیفیت آثار ارسالی خوب بود و بیش از 600 اثر نیز در بخش داخلی جشنواره دریافت شد. همچنین تعدادی از آثار در اختتامیه خوانده می‌شود.

فاتحی تصریح کرد: شاعران بنام نیز برای این جشنواره اثر خود را ارسال کردند و شعرها درباره عاشورا و مسائل روز منطقه خاورمیانه و جهان نیز سروده شده‌اند.
 
دبیر اشکواره بانوان عاشورایی در خصوص میزان استقبال از این جشنواره اظهار داشت: در دومین کنگره 1300 اثر دریافت شد و بیشترین میزان شرکت در جشنواره در همان دوره بود. آمار امسال به سال قبل نزدیک است و کیفیت آثار ارسالی خوب است. شاعری در دوره قبل ترجیع بندی درباره حضرت زینب  (س) برای جشنواره ارسال کرد و در ادامه آن نیز ترجیع بند جدیدی را به جشنواره ارائه داد که در آینده می‌توان آن را در قالب کتابی منتشر کرد.

فاتحی ادامه داد: آثار اولین دوره اشکواره بانوان عاشورایی با عنوان «صحرا به دوش می کشد این غم را» با حمایت بنیاد حفظ آثار و اندیشه‌های دفاع مقدس توسط انتشارات سریر منتشر شد. آثار دومین و سومین دوره با یکدیگر جمع شد و در انتشارات شاهد در دست چاپ است. برای انتشار  آثار ارسالی به این دوره اشکواره بانوان عاشورایی نیز با توجه به تعداد و کیفیت آثار تصمیم گیری خواهد شد و آثار این دوره را سازمان ادبیات بسیج منتشر می‌کند.

گفتنی است اختتامیه اشکواره بانوان عاشورایی بیستم آبان ماه جاری در حوزه هنری برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار