قزوین ؛

جلسه کشت محصولات پاییزه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بر ضرورت آموزش و ترویج در توسعه کشت پاییزه غلات تاکید کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در جلسه کشت محصولات پاییزه گفت : آموزش و ترویج در توسعه کشت محصولات پاییزه بویژه غلات نقش اساسی دارد بنابراین باید به این دو امر مهم توجه ویژه شود .

 محمود محمودی در ادامه به کشت کلزا در  شش هزار و 500  هکتار از اراضی کشاورزی استان اشاره کرد و گفت :  باید این میزان سطح زیر کشت با انجام عملیات به زراعی ، علف های هرز ، آبیاری، آفات و کوددهی حفظ شود تا با برداشت کلزا تولیدی و برنامه ابلاغی محقق شود .

وی همچنین با اشاره به  بذر کارهای یارانه دار اضافه کرد :  چون دولت یارانه آن را پرداخت  می کند باید  مشکلات فنی در بذر کارها به سرعت گزارش داده شود تا با شرکت سازنده و مجری طرح مکاتبه و رفع مشکل شود .

محمودی بر لزوم حضور بموقع و مداوم کارشناسان مدیریت  جهادکشاورزی شهرستان ها در مزارع کشاورزی و ارائه توصیه های لازم برای کشت محصولات به کشاورزان تاکید کرد .

محمودی همچنین  یاد آور شد : خرید آفتابگردان که از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی انجام می شود باید در حمل آفتابگردان خریداری شده تسریع شود.

وی از مدیران شهرستانها خواست : تا مانده بذور کشت نشده  غلات در شهرستانها که امکان جذب آن در شهرستان مربوطه فراهم نیست  به ستاد اعلام تا به شهرستانها و استانهای دیگر ارسال شود .

در این جلسه مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها گزارشی از روند کشت غلات پاییزه خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.