اصفهان؛

مشکلات زیست محیطی اصفهان با احیای زاینده رود حل می شود

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و معاون رئیس جمهور گفت: مشکلات زیست محیطی استان اصفهان با احیای زاینده رود حل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان وبه نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، معصومه ابتکار در جلسه بررسی چالش‌های اصلی استان اصفهان با اشاره به مشکلات این استان در عرصه‌های مختلف و به خصوص کشاورزی اظهار داشت: باید گفت که احیای زاینده‌رود، مهمترین راهکار برای حل مشکلات زیست محیطی استان اصفهان به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: باید از خشک شدن تالاب گاوخونی جلوگیری کنیم چرا که در صورت خشک شدن نتیجه آن گرد و غبار خواهد بود.
وزیر نیرو هم در این نشست با یادآوری اینکه میزان بارش ها در کشور به شدت کاهش یافته و میزان مصرف آب افزایش پیدا کرده، گفت: یکی از دلایل کمبود آب عدم تناسب میان منابع و مصرف آب است.
حمید چیت‌چیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های در دست اجرا برای حل مشکل کمبود آب در استان اصفهان ارائه کرد و به تشریح مطالعات و برنامه ریزی های انجام شده در این خصوص پرداخت.
وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست با اشاره به اینکه روز گذشته جلسه ای در خصوص مشکل کمبود آب استان اصفهان برگزار شد، گفت: در جلسه صبح امروز هیات دولت نیز مشکل کمبود آب برخی استان ها از جمله استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شده که نیازمند پیگیری این تصمیمات برای اجرا هستیم.
محمود حجتی پیشنهادی برای توسعه کشاورزی در استان اصفهان و به خصوص در شرق استان ارائه کرد و گفت: با ایجاد چند شهرک گلخانه‌ای قادر خواهیم بود، به میزان قابل توجهی فرصت های شغلی ایجاد و محصولات کشاورزی تولید کنیم.
در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، مسئولین استان اصفهان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند مهمترین چالش های استان اصفهان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهادات مختلف برای حل مسائل استان بررسی شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.