سایت فیفا : ایران و کی روش در آستانه تاریخ سازی

سایت رسمی فیفا در گزارشی به تمجید از تیم ملی کشورمان پرداخته و نوشته است که ایران و کی روش در آستانه تاریخ سازی هستند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از سایت فیفا، زمانی که سوت پایان بازی تیم های ایران و کره جنوبی در مرحله انتخابی جام جهانی در تاریخ 11 اکتبر در ورزشگاه آزادی زده شد، بازیکنان و 75 هزار نفر هوادار ایران به علت پیروزی که کسب کردند، به شادی پرداختند. 9 روز بعد خوشحالی ایرانیان دو برابر شد.

تیم ملی ایران در رنکینگ فیفا که در ماه اکتبر اعلام شد، با 10 پله صعود ، در رتبه 27 جهان و اول آسیا ایستاد. تیم ملی ایران به رکوردش در جهان در سال 2005 که پانزدهم جهان بود بسیار نزدیک شده است.

البته پیروزی ایران مقابل کره جنوبی تنها دلیل این صعود در رنکینگ جهانی نبود. ایرانی ها پیش از آن بازی موفق شده بودند ازبکستان صدر نشین گروه را نیز در تاشکند شکست دهند. تیم ملی ایران در حال حاضر با امتیازات بیشتری نسبت به کره جنوبی و ازبکستان در رتبه نخست گروهش قرار دارد.

پس از دیدار با کره جنوبی کارلوس کی روش بسیار خوشحال بود و رسانه ها به تمجید از این مربی پرداختند. وی به فیفا بیان کرد : " بازی در مقابل کره جنوبی چالش بزرگی بود و ما از این بازی درس بزرگی گرفتیم. ما در برابر تیمی پیروز شدیم که بازیکنان بسیار خوبی دارد."

البته بنابر گفته کی روش ایران با وجود پیشرفت بسیار زیاد و پیروزی های پیاپی برای رسیدن به جام جهانی راه درازی را پیش روی دارد. وی بیان کرد : " مبارزه ما برای رسیدن به جام جهانی همچنان ادامه دارد.ما سه امتیاز مقابل کره گرفتیم اما به پیروزی و امتیاز بیشتری نیاز داریم. این پیروزی ما را یک قدم به پیروزی نزدیک کرد."

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران امیدوار است که روند پیروزی هایش با تیم ملی فوتبال ایران ادامه پیدا کند و اولین سرمربی شود که ایران را در دو بار پیاپی به جام جهانی برده است.

تیم ملی ایران تا به حال موفق نشده است که دو بار پیاپی به جام جهانی فوتبال صعود نماید و اگر این بار تیم ملی موفق شود به جام جهانی صعود کند، باید بگوییم که بازیکنان و مربی این در فوتبال تاریخ سازی کرده اند.

کی روش بیان کرده است : "ایران بازیکنان و مربیان با استعدادی داشته است، اما تیم ملی ایران تا به حال موفق نشده است دو بار پیاپی به جام جهانی فوتبال صعود نماید. ماموریت و رویایی من این است که تیم ملی را به این مهم برسانم. برای رسیدن به این هدف باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم."

در تاریخ 15 نوامبر تیم فوتبال ایران در دیگر بازی مرحله انتخابی جام جهانی به مصاف سوریه می رود.اگر آنها در این بازی هم پیروز شوند، نصف راه را طی کرده اند و قدم بسیار بزرگی برداشته اند.

کی روش پیش از این نیز بیان کرده است : " ما هر سال بهتر از پارسال می شویم.زمانی که من سرمربی ایران شدم، ایران فقط یک لژیونر در اروپا داشت اما در حال حاضر 11 بازیکن ایران در اروپا توپ می زنند. ما باید به تلاشمان ادامه دهیم . غیر ممکن را ممکن سازیم."

اگر تیم ملی ایران به مربی گری کی روش روند پیروزی هایش را ادامه دهد، در آینده نزدیک رنکینگ بهتری را نیز پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۳ آبان ۱۳۹۵
درود بر غیورمردان تیم ملی
سرافراز باد ایران و ایرانی
آخرین اخبار