آبادان؛

استقرار چهار فروند کشتی در شلمچه برای انتقال زائرین اربعین

چهار فروند کشتی در شلمچه برای انتقال زائرین اربعین مستقرشدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان گفت: راه‌اندازی پارکینگ ۳۵ هکتاری در چزابه و افتتاح سالن بزرگ مسافری جدید در شلمچه از جمله اقدامات صورت گرفته برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران اربعین است.

مسعود مصدقی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: با توجه به تردد بسیار زوار به ویژه در ایام اربعین حسینی و عدم گنجایش سالن مسافری موجود در این پایانه، در اردیبهشت ماه سال ۹۴کلنگ پروژه سالن مسافری جدید شلمچه به زمین زده شد.

وی گفت: سالن مسافری جدید با اعتبار بیش از ۲۷۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ساخته شده است.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه مساحت این سالن به ۷۵۰۰ متر مربع می‌رسد و ظرفیت روزانه آن بیش از ۵۰ هزار نفر است، افزود: پایانه مرزی شلمچه یکی از استراتژیک‌ترین پایانه‌های مرزی در کشور به شمار می‌آید که فاصله آن تا مرکز استان ۱۳۰ کیلومتر و در ۱۵ کیلومتری محور خرمشهر -شلمچه با مساحتی بالغ بر ۱۰ هکتار واقع شده است.

وی از تجهیز گیت‌های مسافری، توسعه فضای سبز و مبلمان پایانه‌های مسافری استان خبر داد و گفت: از سوی دیگر در توسعه پارکینگ چزابه مشارکت کرده‌ایم و ۳۵ هکتار پارکینگ در این منطقه ایجاد کرده‌ایم. همچنین در راه‌اندازی پارکینگ پنج هکتاری در شلمچه مشارکت کرده‌ایم.

مصدقی افزود: برای استقرار خودروهای امداد، اورژانس و جرثقیل در پایانه‌های مرزی برنامه‌ریزی شده و ۱۶۰ دستگاه اتوبوس از پارکینگ تا نقطه صفر مرزی برای انتقال مسافران درنظر گرفته شده است. همچنین ظرفیت‌سازی برای استفاده از ناوگان عمومی استان‌های مختلف شده و در شلمچه چهار فروند کشتی مسافران را از بندرخرمشهر منتقل می‌کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان همچنین گفت: خط راه‌آهن خرمشهر مسافران را تا مرز و نیز به سمت تهران جابه جا خواهد کرد و مسافران می‌توانند بلیت قطار خط ریلی بصره-نجف را درخرمشهر خریداری کنند.

وی همچنین به استقرار جایگاه‌های سوخت سیار در مسیرهای منتهی به مرز خبر داد و افزود: از تمام ظرفیت‌‌های حمل و نقل ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی برای انتقال مسافران اربعین استفاده می‌شود.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.