پایان مذاکرات دولت کلمبیا با مخالفان توافق صلح با فارک

مذاکرات دولت کلمبیا و مخالفان توافق صلح با شورشیان فارک پایان یافت.

پایان مذاکرات دولت کلمبیا با مخالفان توافق صلح با فارکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مذاکرات بین دولت کلمبیا و مخالفان توافق صلح با شورشیان فارک روز پنجشنبه پایان یافت و پیشنهادهای جدید روز جمعه به فارک ارائه خواهد شد.

خوان فرناندو کریستو، وزیر کشور کلمبیا، گفت: « بیش از 400 پیشنهاد دریافت شد در 60 محور موضوعی سازماندهی شد و نمایندگان مخالفان توافق صلح، نظرات خود را در مورد این پیشنهادها اعلام کردند.»

وی افزود به این ترتیب، سندی ایجاد شد که در آن مواردی که باید اصلاح یا تغییر داده شود، مشخص شده است.

 گروهی از مذاکره کنندگان به سرپرستی سرخیو خارامیلو، کمیسر عالی صلح کلمبیا قرار است امروز جمعه این متن را در کوبا به شورشیان فارک ارائه کنند.

هومبرتو دلا کاله، مذاکره کننده ارشد دولت کلمبیا، قرار است در بوگوتا بماند تا روز شنبه با خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهور این کشور که از سفر به انگلیس بازمی گردد، در این باره گفتگو کند. 

خوان مانوئل سانتوس به خاطر تلاش‌هایش برای پایان دادن به مناقشه 52 ساله در کلمبیا که بیش از 300 هزار کشته و ناپدید بر جا گذاشته است، برنده جایزه نوبل صلح 2016 شد.

سانتوس 26 سپتامبر موافقتنامه ای تاریخی با شورشیان مارکسیست فارک امضا کرد. مذاکرات صلح که در هاوانا پایتخت کوبا برگزار شد، حدود چهار سال به طول انجامید، اما کلمبیایی ها در همه پرسی دوم اکتبر این توافق را نپذیرفتند.

رئیس جمهور کلمبیا دست از تلاش برنداشته است و به مذاکرات ادامه می دهد تا این توافق که با تیمولئون خیمنس با نام مستعار تیموچنکو، سرکرده شورشیان فارک امضا شد، از بین نرود. وی علاوه بر فارک با نمایندگان جناح مخالف و نمایندگان جامعه مدنی گفتگو می کند تا راه حلی برای این بحران سیاسی که از دوم اکتبر کشور را در بر گرفته است، پیدا کند.

بر اساس آمار رسمی، مناقشه مسلحانه داخلی کلمبیا که از 52 سال پیش این کشور را دچار آشوب کرده است و ارتش، گروههای چریکی کمونیست، شبه نظامیان جدایی طلب راست افراطی و گروههای تبهکار در آن شرکت دارند، تاکنون دست کم 260 هزار کشته، 45 هزار ناپدید و حدود هفت میلیون آواره داشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار