امام جمعه میاندوآب:

فرهنگ زیر بنای توسعه است

امام جمعه میاندوآب گفت:فرهنگ زیر بنای توسعه کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه انسان ها در مواجهه با مسائل اجتماعی و سیاسی دو دسته اند، اظهار کرد: انسان های در مواجهه با مسائل مختلف بر دو دسته بوده و یا باخاصیت هستند و یا بی خاصیت.

امام جمعه میاندوآب افزود: دسته اول انسان های بی خاصیت و بی تاثیر بوده و تفکر آنها عیسی به دین خود و موسی به دین خود هست که در واقع این انسان ها با سنگ و درخت و اشیای بی جان، هیچ فرقی ندارند و برای آنها تفاوتی ندارد که در شهر و کشور چه اتفاقی می افتد.

وی با بیان اینکه دسته دوم انسان های با خاصیت هستند که خود آنها به چند دسته تقسیم می شوند، گفت: دسته اول انسان های با خاصیت کسانی هستند که منافق و دو رو و به تعبیری حزب باد هستند که هر روز زیر پرچم یک شخص و گروه قرار می گیرند.

حسن زاده با اشاره به اینکه در روز قیامت حتی کافران نیز از اینکه منافق نبوده اند، خوشحال می شوند، تصریح کرد: انسان باید با خاصیت باشد اما نه حزب بادی و منافق و دو رو.

امام جمعه میاندوآب دسته دوم انسان های با خاصیت را حزب شیطان معرفی و اظهار کرد: این دسته از انسان های با خاصیت، طرفدار باطل بوده و در واقع حزب شیطان هستند و همواره گوش به فرمان آمریکا، بی بی سی و اسرائیل بوده و زبان گویای آنها در جامعه هستند.

وی انسان های با تقوا، حق محور و حزب الله را دسته سوم انسان های با خاصیت معرفی کرد و گفت: انسان با خاصیت مثل حبیب ابن مظاهر و عمار گونه بوده و حتی اگر جان خود را نیز از دست دهد، دست از حق محوری بر نمی دارد و قرآن کریم نیز این انسان ها را حزب الله معرفی می کند.

حسن زاده به خواص انسان های حزب الله اشاره کرد و افزود: ایمان به خدا و انبیا الهی و معاد، ثابت قدم بودن در راه حق، شجاع و تلاش گر بودن از ویژگی های این افراد است که به هر بادی نمی وزند و زیر پرچم هر کسی نمی روند.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: حزب الله کسانی هستند که هیچ وقت گمراه نشده و در مقابل استکبار می ایستد و با تمام قدرت به امام و ولی خود لبیک گفته و در همه صحنه ها حضور دارد

وی به مسائل روز شهری در مورد انتخاب شهردار جدید اشاره و تصریح کرد: عده ای از افراد می خواهند تا به هرنحوی که شده در شهر حزب و گروه خود را قالب کنند.

حسن زاده با بیان اینکه شورای شهر برآمده از رای مردم است و مردم نیز تابع قانون هستند، افزود: شورای شهر باید خود شهردار را انتخاب کند و هیچ کس نباید و نمی تواند در اتاق های خصوصی و پشت پرده گزینه و مهره خودساخته اش را تحمیل کند.

امام جمعه میاندوآب گفت: اگر کسانی بخواهند گزینه خود را به بهانه های مختلف مانند انتخابات و... تحمیل کنند، در آن صورت مردم همانطور که مشت محکمی بر دهان‌ آمریکا زدند، بر دهان آنها نیز مشت می زنند.

وی با بیان اینکه موقعیت و قدرت طرف نیز برای ما و مردم مهم نیست، تصریح کرد: حق انتخاب شهردار فقط با شورای شهر است و هیچ کس حق دخالت در انتخاب شهردار جدید را ندارد.

حسن زاده هم چنین به روز فرهنگ عمومی نیز اشاره و اظهار کرد: فرهنگ زیر بنای توسعه است و اصلاح فرهنگ نیز تنها را آباد کردن جامعه است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.