امام جمعه سردشت؛

دوری از اسراف از توصیه های دین اسلام

امام جمعه سردشت گفت:دین مبین اسلام مسلمانان را به دوری از اسراف توصیه می کند و اسراف گران را دوست شیطان و اهل دوزخ می داند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛امام جمعه شهرستان سردشت در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: استکبار جهانی و ایادی آن در 13 آبان سینه دانش آموزان کشور را نشانه رفتند و آنها را به شهادت رساندند و امروز نیز در جبهه جنگ نرم ورود پیدا کرده اند و خواهان از بین بردن فرهنگ کشورمان هستند.

ماموستا محمد واوی افزود: لباس خانه اول انسان است و هر قومی در این رابطه آداب و رسوم و پوشش خاص خود را دارد اما متاسفانه به مرور لباس های محلی و سنتی که از پوشیده ترین و زیباترین لباس ها در جوامع بشری به شمار می رود بر اثر تاثیر پذیرفتن از مدگرایی و چشم و هم چشمی در حال نابودی است.
ماموستا واوی افزود: بیشترین اقشاری که در معرض این آسیب ها قرار دارند جوانان، نوجوانان و زنان هستند که با صرف هزینه های هنگفت تلاش در مورد توجه بودن می کنند.
وی تنوع طلبی، خود برتر بینی، کمبود درونی و اعتماد به نفس کاذب را از ویژگی های مدگرا بودن دانست و مردم را به الگوگیری از شیوه زندگی پیامبر اسلام(ص) و دیگر الگوهای دینی توصیه و تشویق کرد.
ماموستا واوی تاکید کرد: دین مبین اسلام مسلمانان را به دوری از اسراف توصیه می کند و اسراف گران را دوست شیطان و اهل دوزخ می داند اما رواج پدیده ناپسند مدگرایی از روی تقلید در جامعه رواج یافته و نوعی اسراف در صرف هزینه ها است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.