بوشهر ؛

بررسی مدارک زائرین پیش از رسیدن به نقطه صفر مرزی

مدیر جذب و ساماندهی بعثه مقام معظم رهبری گفت: امسال هیچ فردی بدون روادید به منطقه صفر مرزی نمی رسد و پیش از رسیدن به مرز ، مدارک آن ها بررسی می شود.

بررسی مدارک زائرین پیش از رسیدن به نقطه صفر مرزی / حضور بیش از هزار مبلغ در کربلابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام علی پروانه روز شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: ستاد اربعین از سال گذشته و پس از حادثه منا و کشته شدن بیش از 7 هزار مسلمان به دولت محول شد و همه فعالیت های اعزام زائرین کشور از سوی وزارت کشور انجام می شود. 

وی افزود: برای هرچه بهتر برگزار شدن همایش بزرگ اربعین 14 کمیته فعال شد که طبق این برنامه ریزی ها کمیته آموزش و فرهنگی برعهده بعثه مقام معظم رهبری گذاشته شده است. 

مدیر جذب و ساماندهی بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: در این ارتباط 10 کارگروه ،چهار شورا و یک اتاق فکر در مرکز و همه استان ها فعال است. 

پروانه با بیان اینکه در استان های فاقد دفتر بعثه مقام معظم رهبری مدیران کل سازمان تبلیغات مسئولیت مدیریت فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین را برعهده دارند، افزود: زمانبندی در اعزام ها بسیار با ارزش است و برای برطرف کردن مشکل ترافیکی پس از ثبت نام زمان حرکت و خروج از کشور برنامه ریزی شده است. 

وی گفت: پیاده روی اربعین جزو سیره علمی و عملی بزرگان بوده و عراقی ها از همان موقع میزبانی زائرین را برعهده داشتند.

پروانه اظهار کرد: دراین ارتباط برای کاهش آسیب های ناشی از اختلاف فرهنگ ها در کمیته آموزش و فرهنگی برای یاد دهی فرهنگ و خلق و خوی مردم عراق برنامه ریزی می شود. 

این مقام مسئول با اشاره به حضور یک هزار و 100 مبلغ در روزهای منتهی به اربعین در کربلا افزود: علاوه براین بیش از 100 راوی روایت گر مجهز به سیستم های صوتی تصویری برای آشنایی مردم با رویداد های اتفاق افتاده در این روزها به محل پیاده روی اعزام می شوند. 

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه همه افراد شرکت کننده در پیاده روی اربعین، ایرانی نیستند از مبلغان مسلط به زبان عربی و انگلیسی نیز استفاده می شود. 

انتهای پیام /ت 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.