وزیر اطلاعات در همایش اطلاعات و مردم؛

مقوله امنیت، منحصر به رجال امنیتی نیست/رادار اطلاعاتی با حضور مردم، نقطه کور ندارد

وزارت اطلاعات از نظر محبوبیت، رتبه 3 را بین دستگاه‌های دولتی دارد/ مقوله امنیت، منحصر به رجال امنیتی نیستوزیر اطلاعات گفت: مردم‌پایه بودن نظام، اقتداری ایجاد کرده که به هیچ دشمنی، اجازه طمع ورزی را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در همایش اطلاعات و مردم که در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اینکه نخبگان می‌توانند در مقوله امنیت حضور پیدا کنند، عنوان داشت: طبیعتاً کار امنیتی کار یک عده خاص است اما ایده‌‎پردازی و اندیشیدن در مقوله امنیت، انحصار به رجال امنیتی ندارد. کار علمی برای جامعه اطلاعاتی به عنوان یک غنیمت تلقی می‌شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از خروش الله‌ اکبر آحاد مردم با انتظار پیاده کردن اسلام عزیز شکل گرفت و همیشه و در همه زمان‌ها هدفش این بوده که امور جامعه اسلامی را بر اساس اسلام انجام دهد.

وزیر اطلاعات گفت: جمهوری اسلامی بر اساس نگاه و نظر اسلام، مسئولیت و امانتداری را سرلوحه کار خود قرار داده و با فرهنگ سلطه مخالف است.

وی با بیان اینکه مسئولین نظام در کنار مردم هستند و مردم نیز خود را از مسئولین می‌دانند، یادآور شد: جمهوری اسلامی برخاسته از اسلام برای آحاد مردم است.

وی با اشاره به اینکه امروز اگر جمهوری اسلامی قدرتی دارد که سلطه‌گران و جنایتکاران به کشور همچون افغانستان و عراق با همه امکانات نظامی و ذرات‌خانه‌های هسته‌ای که دارند اجازه حمله را نمی‌دهند گفت: این به برکت حضور مردم است که دشمنان اجازه طمع‌ورزی را به خود نمی‌دهند. البته منکر توان نظامی و بازدارندگی نیستیم که نقش اساسی دارد اما حضور مردم هم بسیار مهم است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: مردم‌پایه بودن نظام، اقتداری را ایجاد کرده که به هیچ دشمنی اجازه نگاه کردن و طمع ورزی را نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی با اشاره به حقوق مردم و جامعه اسلامی و نقش دو طرفه مردم و مسئلولین به یکدیگر گفت: مردم حق دارند از فرهنگ پویا، اقتصاد، هنر و امنیت برخوردار باشند و احساس کنند که نظام اسلامی از خودشان است. حضور مردم به دستگاه‌های اطلاعاتی کمک می‌کند که اشراف بیشتری به مسائل داشته باشند و جامعه اطلاعاتی با همه سازوکارش اگر مردم نباشند می‌لنگد و وقتی مردم در صحنه حضور پیدا کنند، منبع اطلاعات می‌شوند و رادار اطلاعاتی با حضور مردم، نقطه کور ندارد.

علوی افزود: وزارت اطلاعات برای پیوند با مردم ستاد خبری را راه‌اندازی کرده و حجم عظیمی از دستاوردها را تشکیل داده و با اشراف اطلاعاتی بسیاری از توطئه‌ها را با مانع روبرو کرده است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: برابر نظرسنجی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در طی سالهای متمادی، در سال 93 وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به لحاظ محبوبیت، رتبه هفتم را در اختیار داشت. در اسفند سال 94 همین نظرسنجی انجام شده و رتبه وزارت اطلاعات از 7 به 4 ارتقا یافت و در نظرسنجی اخیر، رتبه وزارت اطلاعات از نظر شاخص محبوبیت از 4 به 3 بهبود یافت.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی با بیان اینکه وقتی نیروی اطلاعاتی احساس می‌کند که دوستش دارند و با او همکاری و از او حمایت می‌کنند، انگیزه دیگری می‌باید گفت: در این همکاری نخبگان بسترساز حرکت اطلاعاتی هستند.

وی تأکید کرد: امنیت همچون مقوله فرهنگ پژوهش و آموزش موضوعی است که باید از نظر علمی مورد بررسی قرار بگیرد علاوه بر این سازمانی هم با فرهنگ بسیجی به عنوان سازمان بسیج اطلاعاتی شکل بگیرد که به دستگاه اطلاعاتی کمک کند و نباید از این دستگاه جدا باشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
آقای سردبیر وای جی سی آقای علوی وزیر اطلاعات نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۵
باسلام و دورود برسربازان گم نام امام زمان خداوند همیشه یار و یاورتان باد خسته کار نباشید اگر شما نباشید ما آرامش نخواهیم داشت انشاالله هرچیز که از خدا میخواهید مستجاب گردد آمین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۵
تیتر تون رو به شدت قبول دارم رادار اطلاعاتی با حضور مردم نقطه کور ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۵
درود بر فرزندان باغیرت ایران زمین
آخرین اخبار