زاهدان

همه ی کارگاههای بیش از 50 نفر، ملزم به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس قانون و دستورالعمل های موجود؛ کارگاههای بیش از 50 نفر؛ ملزم به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،اله نظر شه بخش در کارگاه آموزشی طبقه‌بندی مشاغل ویژه کارشناسان روابط کار سراسر استان که بصورت ویدئوکنفرانس در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد گفت: همه ی کارگران مشمول قانون کار در کارگاه ، اعم از دائم ، موقت و فصلی؛ از زمانی که کارگاه حد نصاب لازم برای اجرای طرح طبقه بندی را داشته باشد، مشمول اجرای طرح می باشند.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل؛ همه ی پیمانکاران اعم از حقیقی یا حقوقی با هر نوع فعالیت و هر تعداد کارگر مشمول اجرای این طرح می باشند که با استفاده از خدمات دفاتر مشاوره فنی، طبقه بندی مشاغل طرح را تهیه و کارگران خود را با آن تطبیق داده و مزد و مزایای آن را بر اساس آن پرداخت نمایند.

امید آذرنگ مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی مدیران و کارشناسان با قوانین و مقررات مرتبط با موضوع طبقه‌بندی مشاغل، مفاد دستورالعمل اجرایی طرح، نحوه ضوابط مربوط به فوق‌العاده جذب و مزایای پست و الزامات اجرای طرح ارزشیابی و طبقه‌بندی مشاغل بیان کرد.

وی افزود: با تحقق دستورالعمل اجرائی طرح و نظام ارزیابی، مشاغل مختلف بر اساس روش امتیازی که مبتنی بر تجزیه‌ و تحلیل عوامل تشکیل‌دهنده شغل است مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار