اردبیل؛

کسب مقام اول کشوری انتقال خون اردبیل در طرح نذر خون

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: این اداره کل در طرح نذر خون که هر سال در ماه محرم انجام می گیرد مقام اول را در بین 31 استان کشور کسب کرده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بابک رضاراده اظهار کرد: مراکز خون گیری در تمام شهرستانها در اجرای این طرح اقدام به نوبت دهی کردند و در نظر است این طرح تا اربعین در تمام شهرستانها انجام گیرد.

وی از کسب رتبه دوم کشوری دروصول تعرفه خدمات انتقال خون خبر داد و افزود: از نظر دریافت تعرفه خدمات انتقال خون با 54 درصد موفق به کسب رتبه دوم شده ایم که از این لحاظ جا دارد از تمام همکاران که در این مورد فعالیت داشتند تشکر کنم.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل با اشاره به شعارسازمان انتقال خون در ماه محرم گفت: نذر خون، تصمیم آگاهانه واهدای خون مسئولانه شعار انتقال خون در روز تاسوعا وعاشورا بود که خوشبختانه در این روزها یک هزار و 524 واحد خون اهدا شده ویک هزار و 526 نفر هم برای نوبت دهی طرح نذر ثبت نام کردند که در مقایسه با سال گذشته مشارکت مردم در این طرح 26 درصد افزایش داشته است.

رضازاده میزان اهدایی خون از ابتدای امسال تا کنون را 23هزار و13 واحد اعلام کرد وبیان کرد: دراستان 12 هزار و 440 نفر به صورت مستمر اقدام به اهدای خون می کنند که اکثریت آنها مردان هستند، البته بانوان هم در اهدای خون مشارکت دارند اما مشارکت آنها نسبت به آقایان کم است بطوریکه تا کنون یک هزار و 158 خانم اقدام به اهدای خون کردند که نیاز است مشارکت بانوان در این راستا با فرهنگ سازی افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت شبانه روزی مراکز خون گیری در استان اردبیل افزود: مراکز خون گیری در اردبیل ،خلخال ،پارس آباد ومشگین شهر فعال است ویک اتوبوس سیار هم در نقاط مختلف اقدام به خون گیری می کند.

انتهای پیام/ع




برچسب ها: اردبیل ، کسب ، مقام ، اول ، طرح ، نذر ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.