اهواز؛

16 آبان؛ سمینار آشنایی با سرطان سینه

یک متخصص درمان سرطان‌های سینه برای تمام بانوان اهوازی به منظور شرکت در سمینار آموزش عمومی سرطان سینه فراخوان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر سمیرا رزاقی متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان گلستان اهواز  اظهار کرد: سمینار آموزش عمومی سرطان سینه در بیمارستان گلستان روز یک‌شنبه 16 آبان ساعت 10 صبح در محل سالن اجتماعات بیمارستان گلستان برگزار خواهد شد و طی برگزاری این کارگاه می‌کوشیم تا همه آن مواردی که خانم‌ها باید در مورد سرطان سینه بدانند را اطلاع‌رسانی کرده و نحوه انجام معاینات لازم را جهت خودمراقبتی به صورت عملی به آنان آموزش دهیم.

وی افزود: علی‌رغم این‌که شیوع و بروز سرطان در کشور به شدت افزایش پیدا کرده اما متاسفانه میزان آگاهی جامعه نسبت به عوامل موثر در ایجاد سرطان بسیار پایین است.

متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان گلستان اهواز گفت: خیلی از سرطان‌ها از جمله سرطان سینه اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شوند، کاملا قابل درمان هستند اما تشخیص در مراحل اولیه مستلزم ارتقا سطح آگاهی عمومی در رابطه با سرطان، علایم و خودمراقبتی‌های لازم است.

رزاقی ادامه داد: با این هدف ما در مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز کارگاه‌هایی به صورت آموزش عمومی رایگان برای کلیه بانوان اهوازی و خوزستانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که مطمئنا در ارتقا سطح آگاهی عمومی بسیار سودمند خواهد بود و همه خانم‌ها در صورت تمایل می‌توانند در این کارگاه‌ها شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این‌گونه سمینارها به صورت فراخوان عمومی با هدف افزایش آگاهی جامعه بانوان اهواز و خوزستان در رابطه با سرطان سینه برای اولین بار در استان انجام خواهد شد.

دبیر سمینار آموزش عمومی سرطان سینه در بیمارستان گلستان اذعان داشت: پس از برگزاری این کارگاه، بانوان شرکت‌کننده در گروه‌های کوچک‌تر با زمان‌بندی که انجام خواهد شد، به مرکز غربالگری سرطان‌های سینه در بیمارستان گلستان مراجعه می‌کنند و با انجام معاینات تخصصی به صورت رایگان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

دکتر سمیرا رزاقی بیان کرد: در حین معاینات تخصصی، اگر موردی یافت شود که نیاز به اقدامات پاراکلینیکی داشته باشد با روش‌هایی همچون ماموگرافی و ... تحت بررسی های پیشرفته‌تر قرار خواهد گرفت و به دیگر خانم‌های معاینه شده این تضمین داده می شود که فعلا از سلامتی برخوردارند و نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار