ساری،

پایین آمدن سن کشتار مرغ

طرح کاهش سن کشتار مرغ از آذر امسال در کشور اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی امروز در همایش کشوری مدیران ارشد تولیدات دامی این وزارتخانه در بابلسر با اشاره به هزینه 70 درصدی خوراک در تولید مرغ گفت: این طرح، صرفه جویی 500 هزار تنی خوراک دام را موجب می شود.

وی افزود: تولید 2 میلیون و 100 هزار تن گوشت مرغ و یک میلیون تن تخم مرغ سالانه در کشور، نیازمند 8 میلیون تن خوراک طیور است و اجرای این طرح با صرفه جویی مناسبی همراه خواهد بود.

او با بیان اینکه صاحبان مرغداری، تعاونی و اتحادیه ها برای اجرای این طرح اتفاق نظر دارند افزود: همزمان با اجرای این طرح، کشتار مرغ با وزن یک کیلو و 800 تا 2 کیلو و 200 گرم انجام می شود و تا پایان سال 97 به وزن یک کیلو و 200 گرم که استاندارد جهانی است، کاهش می یابد.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید مرغ 36 روزه با این وزن، مناسب بازار صادرات است، گفت: با کم شدن وزن مرغ و تعداد روزهای پرورش، مصرف نهاده ها همچون دان و دارو کم شده و در نهایت هزینه تولید نیز کاهش می یابد.

رکنی با اشاره به نیاز کشورهای همسایه به گوشت مرغ افزود: در صورت بهره برداری کامل از تمام زیر ساخت ها و تولید مرغ با وزن و سن کم تعیین شده، می توانیم نقش فعال تری در بازارهای جهانی داشته باشیم.

وی به اهمیت پرداخت به موقع غرامت به خسارت دیدگان بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: اصلاح قوانین بیمه معمولی و تکمیلی دام و طیور بررسی شده است و صندوق بیمه کشاورزی باید آن را اجرا کند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی نیز در این همایش با اشاره به رویکرد امسال این صندوق گفت: تلاش ما این است که امسال خطرات بزرگتر را ویژه پوشش دهیم و مشکلات ریز و جزئی از چتر خدمات بیمه ای خارج شود.

حسن نژاد مشکلات مالی و اعتباری دولت را علت دیرکرد در پرداخت خسارت هزار و 350 میلیارد تومانی پارسال بخش دام ، طیور و کشاورزی اعلام کرد و افزود: پیش بینی می کنیم امسال میزان خسارت در این بخش هزار میلیارد تومان باشد.

همایش کشوری مدیران ارشد تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به منظور بررسی نحوه اجرای طرح کاهش سن، وزن و کشتار مرغ گوشتی، بررسی راهبردهای کلی صندوق بیمه کشاورزی برای دام، طیور و آبزیان و ارائه گزارش اقتصاد مقاومتی حوزه دام و طیور جهاد کشاورزی تا فرداد در بابلسر ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار