ترامپ: کلینتون عامل ویرانی‌ها در عراق، سوریه و لیبی است

نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: هیلاری کلینتون عامل شکل گیری داعش و گسترش آن در سطح جهان و عامل ویرانی ها در عراق، سوریه و لیبی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در ایالت فلوریدا گفت: نظام آمریکا فاسد است و در راس فساد آن رسانه ها قرار دارند که باید این مسئله اصلاح شود. ما باید کشور خود را از چنگ منافع شخصی محدود خارج کنیم و گریزی جز پیروزی در این انتخابات نداریم. من با فساد مبارزه خواهم کرد و با اراده آن را شکست خواهم داد. هر شرکتی که کارکنان خود را اخراج کند باید از آمریکا برای همیشه برود و مالیات سی و پنج درصدی پرداخت کند. بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات، برنامه مربوط به پذیرفتن آوارگان سوری را لغو خواهم کرد. 

ترامپ گفت: من برای ایجاد مناطق امن در داخل سوریه تلاش خواهم کرد و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هزینه آن را پرداخت خواهند کرد. دیوار بلندی در مرزهایمان احداث خواهیم کرد و حمایت گارد ساحلی آمریکا را در این باره به دست می آوریم. دولتی که از شهروندان خود حمایت نکند، هیچ شایستگی ندارد و هیلاری اجازه ورود آوارگان و تندروها را به کشور داد.

شش میلیارد دلار برای جنگها در خاورمیانه هزینه شد اما ما در هیچ یک از آنها پیروزی بدست نیاوردیم. هیلاری کلینتون عامل ویرانی ها در عراق، سوریه و لیبی است. 

ترامپ افزود: برنامه ریزی نادرست به گسترش داعش در بیش از سی کشور جهان کمک کرد. آنها طرح های نظامی خود را در برابر جهانیان اعلام می کنند و داعش از این مسئله استفاده می کند و آماده می شود. هیلاری عامل شکل گیری داعش و گسترش آن در سطح جهان است. ما بودیم که موصل را به داعش تحویل دادیم. 

وی خاطرنشان کرد: نظام دفاعی باراک اوباما را لغو خواهیم کرد و مانع از استفاده چین و دیگران از پول هایمان خواهیم شد. سیاست کلینتون در مسئله آوارگان، زندگی بسیاری از شهروندان آمریکایی را تهدید می کند و ما باید این سیاست را متوقف کنیم.

ترامپ گفت: دیدید باراک اوباما روز گذشته فقط داد می زد. آیا داد زدن، شیوه اداره یک کشور است؟ ما در تگزاس، اوهایو، آیووا و کارولینای شمالی وضع خوبی داریم و در پنسیلوانیا هم پیروز خواهیم شد. ما در ایالت هایی پیش هستیم که تصور هم نمی شد در آنها پیروز شویم. این مسئله نشان می دهد ملت آمریکا واقعا خواهان تغییر است.  

ترامپ افزود: با بازگشایی مجدد پرونده نامه ها(ی الکترونیکی) ، هیلاری کلینتون به محاکمه کشیده خواهد شد. هیلاری کلینتون پس از دریافت احضاریه برای بازجویی، سی هزار نامه الکترونیکی را حذف کرد. اف بی آی توانست 650 نامه الکترونیکی را برگرداند و ممکن است در آنها مسئله غیرمنتظره ای وجود داشته باشد.

نامزد حزب جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر تهدید کرد اگر هیلاری کلینتون رقیب دموکرات او در این انتخابات پیروز شود، نتیجه انتخابات را به رسمیت نخواهد شناخت. 

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، دونالد ترامپ در سخنرانی خود در ایالت فلوریدا با مطرح کردن تهدید مجدد به رسمیت نشناختن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صورت پیروزی هیلاری کلینتون گفت: پیروزی کلینتون بر خلاف قانون اساسی خواهد بود. 

ترامپ افزود: این حوادث برای کشور ما تاسف آور است. یک مقام بلندپایه از سمت خود برای منافع شخصی اش استفاده می کرده است و امنیت ملی کشور را به خطر انداخته است. او در پرونده های کیفری دست دارد. اگر او پیروز شود، بحران بی سابقه قانون اساسی در آمریکا ایجاد خواهد شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار