استان های با بیشترین تعداد زائر معین ایاب و ذهاب می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مصدقی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان گفت: برنامه ریزی شده استان هایی که بیشترین حجم زائر را داشته اند به صورت معین حضور داشته و خدمات ایاب و ذهاب زائران خود را بر عهده بگیرند.

مسعود مصدقی با اشاره به تردد بیش از ۷۵۰ هزار نفر در اربعین سال گذشته و تعیین شلمچه به عنوان مرز گذر اتباع خارجه، افزود: پیش بینی می شود امسال جمعیت اتباع خارجه که در سال گذشته ۳۰ هزار نفر بوده به ۵۰۰ هزار نفر افزایش یابد و اگر این میزان تحقق یابد اربعین امسال حدود یک مییلون و ۷۰۰ هزار  نفر جا به جایی را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه تمهیدات برای تردد روان و مطلوب زائران حسینی دیده شده است، گفت: در خرمشهر امکانات حمل و نقل از جمله امکانات دریایی، ریلی، جاده ای  و هوایی وجود دارد اما بیشترین بار روی جاده هاست.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان با یادآور شدن اینکه بیشترین حجم زائران تردد کرده از مرز بین المللی شلمچه در سال گذشته استان های اصفهان و فارس بوده اند، افزود: امسال از استان های معین برای حمل و نقل دعوت کردیم و برنامه ریزی شده استان هایی که بیشترین حجم زائر را داشته اند به صورت معین حضور داشته و خدمات ایاب و ذهاب زائران خود را بر عهده بگیرند.

وی با تاکید بر فراهم بودن ناوگان حمل و نقل عمومی برای هر تعداد از حجم زائر، گفت: بر اساس تقاضای زائران، ناوگان حمل و نقل فراهم می شود.

مصدقی افزود: همچنین در مسیر پارکینگ ها تا نقطه صفر مرزی نیز قرار است از ۱۶۰ دستگاه اتوبوس از توان شهرداری تهران استفاده شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان همچنین از افتتاح سالن مسافری جدید شلمچه در هفته جاری خبر داد و گفت: برای این سالن با هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع زیر بنا، ۲۷ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هزینه شده و قرار است این هفته با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.