نقش «حاج حمید» در تامین امنیت زائران اربعین

پیاده‌روی میلیونی اربعین در سال 1393 و ندادن تلفات در کشور عراق مرهون زحمات سرداری به نام «شهید حاج حمید تقوی‌فر» است.

نقش «حاج حمید» در تامین امنیت زائران اربعینبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار شهید حاج حمید تقوی فر از پیشگامان سپاه پاسداران و سپاه بدر و از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس بود که پس از اشغال بخشی از عراق توسط گروه تروریستی داعش با وجود بازنشسته بودن، به عنوان مشاور نظامی به کمک مجاهدان و مردم عراق رفت. ایشان به دلیل تسلط به زبان عربی و آشنایی با موقعیت جغرافیایی کشور عراق  مورد استقبال مجاهدین عراقی قرار گرفت.

سپاه با آگاهی از مهارت و نفوذ این نخبه نظامی در میان مردم و مسئولان عراق،حاج حمید را بعنوان مستشار نظامی در عراق به کار گرفت. اجرای طرح «سفیران عاشورایی» در سازمان بسیج مستضعفین که پیرو آن بسیجیان، پیاده روی میلیونی اربعین سال 93  را بدون هیچ مشکلی انجام دادند از خدمات شهید تقوی‌فر بود.

با توجه به اینکه مسیر پیاده روی زوار اربعین از میان عشایر عبور می‌کرد حاج حمید با رایزنی شیوخ سنی و شیعه قبایل منطقه امنیت زوار اباعبدالله الحسین(ع)  را از مرز ایران تا عتبات عالیات و بالعکس تامین کرد.

سردار تقوی‌فر موسس حزب «سرایا الخراسانی» در عراق بود و توانست با کشاندن جنگ به منطقه «بلد الصخر» در شمالغرب بغداد، تروریست‌های داعش را مشغول کند تا زائرین با امنیت کامل تردد کنند.

سردار تقوی‌فر سرانجام در دی ماه سال 93 در دفاع از محور سامرا به مولایش پیوست. مردم عراق به پاس خدمات ایشان  در منطقه شهادتش در «عزیز بلد» سامرا مکان یادبودی بنا کردند.

موکب ابومریم (شهید تقوی‌فر) که توسط فرزندان این فرمانده شهید اداره می‌شود مانند سال گذشته واقع در منطقه «خان نص» عمود ٦١٦ برپا خواهد شد و از زائران امام حسین (ع) میزبانی خواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار