قزوین ؛

افزایش ثبت نام کنندگان پیاده روی اربعین

استاندار از رشد 35 درصدی ثبت نام کنندگان پیاده روی اربعین در استان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در جلسه ساماندهی زائرین اربعین حسینی (ع)گفت : تا کنون 13 هزار و 500 نفر از مردم استان در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد افزایش داشته است .

وی افزود : از مجموع ثبت نام کنندگان 3 هزار نفر موفق به دریافت ویزا شده اند .

استاندار، سرویس دهی به مسافران در شهرهای مرزی را دشوار دانست و بر ارائه خدمات به زائراین حسینی تاکید کرد .

 رئيس ستاد بازسازي عتبات و عاليات استان هم در این جلسه از فعالیت چهار موکب برای ارائه خدمات به زائرین خبر داد و گفت : این موکب ها يک هفته قبل از روز اربعين و تا 4 روز بعد از آن به ارائه ي خدمات مي پردازند.

احمدي یادآور شد : برای ایجاد امنیت زائران هم  65 دوربین در مسیر پیاده روی کار گذاشته شده است و 15 نفر ، زائران را بازرسی بدنی می کنند .

وی همچنین از استقرار دفتر گمشده ها برای زائرین خبر داد .

سرپرست جمعيت هلال احمر استان هم در اين نشست  گفت :  تعداد زيادي از پزشکان ، پرستاران ، راننده ها و کمک راننده ها برای ارائه خدمات به مناطق مرزي و کربلا اعزام خواهند شد.

 ره انجام  افزود : همچنین برای خدمات رسانی به زائران حسینی  2 دستگاه آمبولانس و 4 امدادگر در مرز مستقر می شوند .

وی اضافه کرد : با استان هاي زنجان ، البرز و همدان  هماهنگي هايي لازم براي ارائه ي خدمات درماني و مورد نياز زوار انجام شده است  و تيم هاي واکنش سريع هم مشغول فراگيري دوره ي آموزش هاي نهايي در اين زمينه هستند.

مديرکل صدا و سيماي استان  هم در این نشست گفت : در روزهاي قبل و بعد از اربعين حسيني ، برنامه هايي به صورت زنده با حضور کارشناسان استاني و کشوري در کربلاي معلي توليد و پخش خواهد شد.

معصومي فر همچنین از اعزام واحدهاي سيار و گروه هاي فني ارتباط از سوی مرکز صدا و سيماي استان به عراق خبر داد و گفت : قرار است تا گروه های اعزامی برای مراکز 33  گانه کشور گزارش و برنامه هایی به صورت زنده پخش کنند .

نصرتي شهردار هم در اين جلسه گفت : هزارو 50 دستگاه اتوبوس از استان قزوین برای حمل و نقل زائرين حسيني اختصاص داده شده است .

نصرتي با اشاره به تبليغات شهرداري در سطح شهر و راه اندازي ايستگاه هاي کمک هاي غيرنقدي گفت : 50 ميليون تومان هم از سوي شهرداري به خريد کالاهاي رفاهي مورد نياز براي زائرين اختصاص يافته است.

طاهرخاني فرماندار تاکستان هم در اين جلسه گفت  : با بازديد از تمامي محل هاي استقرار زائرين ؛ مشکلات آب و اسکان آنها  در مساجد و محل هاي تعيين شده پيگيري شده و هماهنگي هاي لازم براي ارائه خدمات رفاهي ايام اربعين صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رشد 35 درصدی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار