اعتصاب والدین در اسپانیا در اعتراض به تکالیف زیاد دانش آموزان!

هزاران نفر از والدین در اسپانیا در اعتراض به تکالیف بیش از حد دانش آموزان به مدت یک ماه اعتصاب می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، هزاران نفر از والدین در اسپانیا قرار است به مدت یک ماه بخاطر تکالیف زیادی که مدارس دولتی برای دانش آموزان تعیین می کنند، اعتصاب کنند.

دانش آموزان 12000 مدرسه در سراسر اسپانیا قرار است در ماه نوامبر (ماه جاری میلادی)، تکالیف آخر هفته خود را انجام ندهند. "انجمن های اتحاد والدین در اسپانیا" که خواستار این اعتصاب شد، معتقد است این تکالیف برای دانش آموزان زیان آور است.

نتایج پژوهش "سازمان همکاری اقتصادی و توسعه" نشان داد کودکان و نوجوانان اسپانیایی در هفته 6.5 ساعت را صرف انجام تکالیف خود می کنند. این رقم برای 38 کشور دیگر به طور میانگین 4.9 ساعت در هفته است.

براساس نتایج این پژوهش، اسپانیا از نظر تکالیف مدرسه رتبه یازدهم را در میان 64 کشور مختلف جهان دارد. در اسپانیا انجام تکالیف زیاد نشانه بهتر بودن عملکرد دانش آموزان نیست. دانش آموزان اسپانیا از قدیم نمره های پایینی در ریاضیات و علوم داشته اند. این درحالیست که در کشورهای فنلاند و کره جنوبی که دانش آموزان بهترین عملکرد را دارند، متوسط زمانی که آنها در هر هفته صرف انجام تکالیف مدرسه می کنند، کمتر از 3 ساعت است.

مدیر "انجمن های اتحاد والدین در اسپانیا" اعلام کرد: آموزش در این کشور به روش های سنتی وابسته است. دانش آموزان باید نحوه مدیریت اطلاعات و از بر کردن آنها را بیاموزند. جامعه به شدت تغییر کرده؛ اما محیط کلاسهای درس همچنان مانند قبل باقی مانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار