یاسوج؛

افزایش 6 درصدی درآمدهای عمومی استان

درآمدهای عمومی کهگیلویه و بویراحمد در هفت ماه نخست امسال 6 درصد افزایش یافت .

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رییس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد با اعلام این خبر در هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت:از ابتدای امسال تاکنون، باید از 223 میلیارد تومان درآمدهای استان ،130 میلیارد تومان وصول می شد که 138 میلیارد تومان آن وصول شده است .

حسن نوروزی افزود:از رقم درآمدهای وصول شده،90 درصد مربوط به اداره کل امور مالیاتی،نیروی انتظامی و اداره کل ثبت اسناد واملاک استان بوده است.

وی گفت:در هفت ماهه نخست امسال، از 63 میلیارد تومان اعتبار مصوب کهگیلویه وبویراحمد هم، 45 میلیارد تومان تخصیص یافته است که افزایش بیش از 70 درصدی اعتبارات مصوب را نشان می دهد.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد ودنا هم دراین جلسه گفت: دستگاه های اجرایی گزارشی از عملکرد خود در برنامه پنجم ارائه دهند تا نقاط قوت و ضعف دراین برنامه مشخص شود و در برنامه ششم توسعه این ایرادات رفع شود .

غلام محمد زارعی افزود:بالاترین سرمایه کشور،مردم هستند و باید با درنظر گرفتن شرایط و مشکلات مردم بیشترین منابع مالی با استفاده از ظرفیت مردم تامین شود.

وی همچنین از دستگاه های اجرایی خواست با پیمانکارانی که آمادگی دارند طرح های نیمه تمام درکهگیلویه وبویراحمد را تکمیل کنند همکاری کنند .

استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم دراین جلسه با اشاره به 170 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و 220 میلیارد تومان اعتبارات استانی گفت:3 برابر اعتبارات عمرانی کهگیلویه وبویراحمد بدهی داریم و باید به دنبال روش های جدید و خلاقانه برای تامین منابع مالی و تکمیل طرح ها باشیم چون روشهای سنتی و انتظار اختصاص بودجه های ملی ماندن ، دیگر کارایی ندارد.

رییس سازمان اقتصادی و دارایی استان هم گفت: 10 میلیارد تومان کسری حقوق 24 دستگاه اجرایی استان است و ماهانه به طور میانگین 1 میلیارد تومان کسری حقوق داریم .

کشاورز افزود:به جز سازمان اوقاف و امور خیریه، دیگر دستگاه های اجرایی کهگیلویه وبویراحمد،کسری حقوق دارند.

علی علیمردانی مدیرکل راه وشهرسازی استان هم گفت:این اداره کل با 150 میلیارد تومان بدهی،بیشترین بدهی دراستان را دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.