گیلان؛

جان باختن بیش از 5 هزار نفر در تصادفات جاده ای کشور

در سه سال گذشته 5هزارو 300نفر در جاده های کشور جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛رئیس پلیس راه کشور با اعلام این خبر در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راه و راهور گیلان در رشت گفت: کشور مان 3هزارو 400 نقطه حادثه خیز دارد و اصلاح محل های حادثه خیز ، کاهش کشته شدگان سوانح رانندگی و ایمنی جاده های کشور از برنامه های مهم پلیس راه است تا بتوانیم رقم بزرگ کشته شدگان جاده ای را به حداقل برسانیم.

سردار محمد حسین حمیدی از برنامه ها و طرح تحول پلیس راه در جاده های کشور خبر داد و افزود: نصب 2هزار دستگاه دوربین نظارتی در محور های اصلی، نصب سامانه کنترل بر خط حوزه بار و مسافر ، تقویت و تزریق دوربین های لیزری دستی در حوزه جاده ای و ارتقای ایمنی در حوزه راهسازی برنامه های پیش روی پلیس راه است.

وی همچنین از ممنوعیت سند گذاری دو خودرو پراید و نیسان خبر داد و افزود: خودرو های نیسان و پراید ی که نتوانند استانداردهای لازم را کسب کنند و معیارهای ایمنی در آن رعایت نشده باشد شماره و پلاک گذاری نمی شود.

سردار حمیدی همچنین افزود: صنعت خودرو سازان مکلف بر رعایت استاندارد سازی خودروهای تولیدی هستند و اگر ایمنی خودرو تولیدی رعایت نشود شماره گذاری نمی شود.

رئیس پلیس راه کشور از کاهش 45درصدی تصادفات جاده ای در چند سال گذشته در گیلان خبر داد و افزود: با توجه به گردشگر پذیر بودن این استان و ورود و خروج مسافران و گردشگران عملکرد پلیس این حوزه مطلوب اما ناکافی است و باید بیش از پیش در کاهش آمار تصادفات تلاش کرد.

در پایان این مراسم از زحمات 4 ساله سرهنگ مهیار رستگار رئیس پلیس راه استان قدرانی و سرهنگ حسین محمدپور به مدت 3 سال به عنوان رئیس پلیس راه گیلان منصوب شد و همچنین در این مراسم از زحمات 3 ساله سرهنگ تیمور شهیدی مقدم رئیس پلیس راهور گیلان قدرانی شد و سرهنگ محمدرضا محمدی با حکم سه ساله به عنوان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان معرفی شد.


انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.