کیفیت‌بخشی محور اصلی فعالیت‌های آموزش و پرورش

توجه به تغییر زیرساخت‌ها، رفع پیامدهای ناشی از آن و کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش از مسائلی است که در کابینه تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته است.

کیفیت‌بخشی محور اصلی فعالیت‌های آموزش و پرورش
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین تودیع و معارفه وزیر آموزش و پرورش با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، علی اصغر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر جدید آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان کشوری در سالن همایش های حجاب از صبح امروز در حال برگزاری است.

در این مراسم علی زرافشان معاون آموزش متوسطه ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و زحمات فانی عنوان کرد: ایشان طی سه سال گذشته در دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید سعی در پیمودن مسیر ناهموار ارتقای سطح  کشور داشت و با توجه به اینکه بیشترین سهم این مسیر ناهموار به آ‌موزش و پرورش اختصاص داشت لذا باید در انجام فعالیت‌های این وزارتخانه توجه بیشتری اعمال می‌شد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش گستره وسیعی از کارکنان را شامل می‌شود، ادامه داد: تأثیرگذاری این نهاد آموزشی در روند بهبود وضعیت کشور تأثیر بسزایی دارد و باید منابع در حد مطلوب به آن اختصاص دهیم.

زرافشان عنوان کرد: طبق گزارشی که در سال 90 مجلس ارائه داد آموزش و پرورش باید در طول هفت سال منابع و زیرساخت‌ یا سرمایه را صرف تغییر ساختار کند و همچنین به رفع پیامدهای آن بپردازد.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: تا سال 98 باید این اقدامات انجام شود و اجرای به موقع آن موجب ارتقای وضعیت آموزش و پرورش می شود.

زرافشان افزود: فانی با حمایت‌های دولت در طول فعالیت خود به عنوان وزیر  علی‌رغم شرایطی که وجود داشته به کیفیت اندیشید و راهبرد اصلی آن ارتقای کیفیت، کاهش تمرکزگرایی و ارتقای سطح آموزش و پرورش بود.

وی اظهار داشت: در راستای این فعالیت‌ها، رئیس جمهور دولت تدبیر و امید نیز از تلاش‌های فنی قدردانی کرد و آن را مثبت دانست.

معاون آموزش متوسطه اضافه کرد: امید داریم امروز دانش آشتیانی وزیر جدید آموزش و پرورش با همان اهداف برای تعالی این نهاد آموزشی بکوشد و شاهد موفقیت‌های وی در کابینه تدبیر و امید باشیم.

در بخش دیگری از مراسم محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز نیز به ارائه بخشی از فعالیت‌های مجمع پرداخت و گفت: جامعه خیرین طی 20 سال گذشته استقبال قابل قبولی از فعالیت‌ها داشته و با تخصیص اعتبارات سعی بر ارتقای وضعیت آموزش و پرورش دارند.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای دانش آشتیانی در سمت وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: این نهاد آموزشی اساس توسعه پایدار و همه جانبه کشور است بنابراین باید به آن توجه ویژ‌ه‌ای شود.

حافظی بیان کرد: با توجه به اهمیت آموزش و پرورش امیدواریم زمینه ارتقای آن هر چه بیشتر فراهم شود و این مسیر را با ثمرات ارزشمندی طی کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.