بجنورد؛

ثبت نام بیش از 6هزارنفر در سامانه سماح

بیش از 6هزار زائر ازخراسان شمالی برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: بیش از 6 هزار نفر در سامانه سماح برای عزیمت به کربلا از خراسان شمالی ثبت نام کرده اند که مدارک 4 هزار و 908 نفر برای صدور ویزا ارسال شده است.

محمد تقی ایرانی با بیان اینکه از این تعداد زائران 3هزار و671 نفر مرد وهزار و 237 نفر زن هستند، گفت: از مجموع این ثبت نام شدگان تا کنون تعداد 3هزار و 418 روادید تحویل شده است.

وی افزود: موکب اباعبدالله الحسین (ع)نیز به نام خراسان شمالی در چذابه پذیرای 3 هزار نفر از زائران اربعین حسینی خواهد بود و امکانات لازم برای پذیرایی با هماهنگی ستاد اربعین استان فراهم شده است.

وی در پایان نکاتی را به زائران محترم اربعین یادآور شد و گفت: ثبت نام از طرح سامانه سماح برای زائران اربعین الزامی است و غیر از آن خروج غیر قانونی افراد محسوب شده و جلوگیری خواهد شد، ضمن اینکه خروج از مرز با گذرنامه ای که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد امکان پذیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری افزود : ستاد هماهنگی اربعین خراسان شمالی در 5 جلسه ای که تشکیل داده است، زمینه های لازم برای حضور زائران اباعبدالله را فراهم کرده است و موکب این استان در مرز چذابه، هم مرز خروج زائران خراسان شمالی است و هم اینکه پذیرایی زائرانی که از این مرز وارد کشورعراق می شوند، را عهده دار خواهد بود.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.