بندرعباس؛

تجلیل از فعالان صنعتی در هرمزگان

از 15 صادرکننده نمونه و 9 صادر کننده فعال در اقتصاد مقاومتی و 33 خادم نمونه صادراتی هرمزگان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت ایران در مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه هرمزگان گفت: صبوری مردم ایران در جنگ اقتصادی درکنار قدرت نظامی کشور و هدایت رهبر معظم انقلاب امروز باعث رونق صادرات پس از برجام شده است.
وی حمایت از تولیدات داخلی، قراردادن معافیت مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت معوقه ها را از راهکارهای حمایت از صادر کنندگان عنوان کرد.
محمدرضا مودودی مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت نیزدر این مراسم خواستار ادغام شرکت های کوچک در شرکت های قدرتمندتر شد و افزود: باید علاوه بر صادرات به کشورهای همسایه، با باشگاههای تجارت جهانی ارتباط برقرار کرد.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان هم به اهمیت صادرات فرآورده به جای مواد خام اشاره کرد و گفت: باید با شناسایی و حمایت از سرشاخه های صادرات استان، جلوی طمع استکبار جهانی را گرفت.
استاندار هرمزگان هم در این مراسم از صادر کنندگان خواست تا با افزایش کیفیت کالای تولیدی و ایجاد واحد های تحقیق و توسعه، برای رفع نیاز بازارهای جهانی تلاش کنند.
جاسم جادری از راه اندازی خطوط تجاری با کشور هند علاوه بر کشور عمان در ماه جاری خبر داد.
مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان نیز گفت: استان هرمزگان 2 هزار بازرگان دارد که هم اکنون تنها 400 نفر آنها فعال هستند.
قاسمی افزود: براساس آمار گمرک در هفت ماهه ابتدای سال جاری 7 میلیارد و 309 میلیون دلار صادرات استان هرمزگان داشته است که 97 درصد از پیش بینی ها را محقق کرده است.
صباغ زاده رئیس اتاق بازرگانی هم با ارائه گزارشی از وضعیت صادرکنندگان بر ضرورت تجهیز مالی صندوق توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: هم اکنون دریافت کارت بازرگانی و گواهی مبدابصورت اینترنتی در اتاق بازرگانی استان انجام می شود .
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.