اهواز؛

لزوم اجرای دستورالعمل بهداشتی نحوه دفن زباله ها

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان گفت : باید دستورالعمل بهداشتی نحوه جمع آوری زباله تا دفن اجرا شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،خشایار اعتمادی معاون نظام پزشکی خوزستان  اظهار کرد: 70 درصد مطب های سطح شهر اهواز زباله های عفونی ندارند اما مطب های با زباله های عفونی به چهار سطح تقسیم و به سازمان پسماند اعلام شده است.

وی ادامه داد: سطح یک با حداکثر زباله عفونی شامل آزمایشگاه ها و کلینیک های با جراحی محدود با پرداخت مبلغ سه میلیون ریال در ماه و سطح 2 مراکز تشخیص درمانی با زباله متوسط شامل آزمایشگاه ها و درمانگاه ها با حجم زباله متوسط با پرداخت مبلغ ماهانه یک میلیون و 500 هزار ریال اعلام شده است.

 اعتمادی افزود: سطح سه مطب ها و دفاتر کار با زباله کم شامل بیشتر مطب های سطح شهر با پرداخت ماهانه 900 هزار ریال است و سطح چهار مطب ها و دفاتر بدون زباله های عفونی که برای همیاری با مدیریت پسماند 300 هزار ریال پرداخت می کنند.

وی تصریح کرد: تفکیک پزشکان به عهده نظام پزشکی است که لیست تفکیک شده را به سازمان پسماند ارائه می دهد.

معاون نظام پزشکی خوزستان گفت: دادستانی و دانشگاه علوم پزشکی بر روند اجرای کار نظارت می کنند و قرارداد به صورت 6 ماهه منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این بیمارستان ها عملیات ضدعفونی کردن زباله ها را انجام می دادند.

پیمان کاظمی نژاد مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان نیز اظهار کرد: باید دستورالعمل بهداشتی نحوه جمع آوری زباله تا دفن اجرا شود.

وی  افزود: کارگروهی متشکل از نظام پزشکی، بهداشت و محیط زیست باید روند کار را از نظر بهداشتی بودن پیگیری کنند.

انتهتای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.