چه بر سر هزینه خانوار آمده است؟

یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت:نرخ تورم طی سال های 91 و 92 بیش از 30 درصد بوده اما در سال جاری به کمتر از 10 درصد تنزل پیدا کرده است که این امر کاهش سبد هزینه خانوار را که شامل 360 قلم کالا می شود را نشان می دهد.

چه بر سر هزینه خانوار آمده است؟محسن بهرامی ارض اقدس عضو اتاق بازرگانی تهران  در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طی سه سال اخیر برای نخستین بار نرخ تورم با شیب تندی به صورت کاهنده به کمتر از 10 درصد رسیده است، گفت: نرخ تورم طی سال های 91 و 92 بیش از 30 درصد بوده اما در سال جاری به کمتر از 10 درصد تنزل پیدا کرده است که این امر کاهش سبد هزینه خانوار را که شامل 360 قلم کالا می شود را نشان می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه قدرت خرید خانوارها نسبت به سال 91 با افزایش مواجه بوده است، عنوان کرد: دولت تمام تلاشش خود را جهت افزایش حقوق شاغلین به کار بست، به گونه ای که آثار آن در قدرت خرید مردم به خوبی قابل مشاهده بوده است.

بهرامی ارض اقدس با اشاره به درآمد سرانه خانوار افزود: با افت شدید قیمت جهانی نفت، کاهش درآمد سرانه کشور را شاهد بودیم اما از آنجایی که درآمد سرانه ناشی از تقسیم تولید ناخالص داخلی بر کل جمعیت کشور بوده لذا این مسئله به قدرت خرید مردم ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه درآمد سرانه با قدرت خرید خانوارها بسیار متفاوت بوده است، گفت: از انجایی که قدرت خرید در سبد خانوارها تعریف می شود لذا کاهش درآمد سرانه نمی تواند آن را تحت تاثیر خود قرار دهد؛ علاوه بر این، افزایش درآمد شاغلین طی سال های اخیر بیانگر این مسئله بوده است.

 
انتهای پیام/ 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۵
?????
آخرین اخبار