ترامپ بهتر است یا کلینتون؟

صادقی: سیاست‌های ایران وابستگی به انتخابات آمریکا ندارد

عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است؛ سیاست‌های ایران وابستگی به انتخاب هیچ یک از گزینه‌های ریاست جمهوری آمریکا ندارد زیرا ما به دنبال منافع ملی خود هستیم.

خالقی"محمود صادقی" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،پیرامون رفتار کلینتون و ترامپ با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به ایران اظهار داشت: سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران وابستگی به انتخاب هیچ یک از گزینه‌های ریاست جمهوری آمریکا ندارد زیرا ما به دنبال منافع ملی خود هستیم.

وی ادامه داد: تبلیغات دو کاندیدای دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا یعنی کلینتون و ترامپ به سمت بد و زشتی پیش رفت که بیشتر عرصه نمایش مسائل شخصی و شکستن حرمت‌ها در مقابل افکار عمومی بود.

صادقی با تاکید براینکه دو گزینه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمتر برنامه‌ای را در زمان تبلیغات ارائه کردند، بیان داشت: به نظر می‌رسد ترامپ بیشتر شخصیتی افراطی داشته که چارچوب منظم، مشخص و سیاسی ندارد. وی بیشتر حالتی پوپولیست دارد و بر ضد مهاجرین و مسلمانان تاکنون موضع‌گیری کرده است لذا اجرای این مواضع می‌تواند منجر به آتش‌افروزی شود و شاید این امر برای ایران خوب نباشد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: اما هدایت سیاست خارجی آمریکا متشکل از تیمی است که مهار و کنترل می‌شود اما اگر ترامپ غیرچارچوب‌دار و غیرقابل پیش‌بینی بخواهد اینطور که بر روی صحنه خودنمایی می‌کند، در عمل هم بدین شکل باشد مسلما ریاست جمهوری وی برای کل دنیا خطرناک است البته نمایش سیاست‌ها و مواضع جمهوری خواهان است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به کلینتون گزینه دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: حزب دموکرات حتی اگر دشمنی هم دارد به تعبیری دشمن داناست و بیشتر مواضع و اهداف خود را به صورت جنگ نرم پیش می‌برد اما حزب جمهوری خواه افرادی مانند بوش پدر و پسر داشته که بیشتر به دنبال جنگ افروزی بودند.

صادقی با بیان اینکه البته هر کدام از احزاب آمریکا به دنبال منافع خود هستند، خاطرنشان کرد: ما نیز همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند باید به دنبال منافع ملی خود باشیم که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران نیازمند قدرت‌های بزرگ نیست و استقلال دارد لذا انتخاب کلینتون دموکرات و ترامپ جمهوری‌خواه تفاوتی برای ما ندارد و تنها شاید بتوان گفت که بین بد و بدتر، بد را ترجیح می‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار