صدور حکم کیفرخواست برای برادر رضا ضراب

دادستان دادگاه منهتن نیویورک برای "محمد ضراب" حکم کیفرخواست صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ دادگاه منهتن آمریکا اعلام کردند، برادر "رضا ضراب،" تاجر ایرانی-ترکیه‌ای، نیز به نقض تحریم‌های ایران متهم شده است.

"محمد ضراب" یک شهروند ایرانی ترکیه ای است که حکم کیفرخواست وی در پرونده نقض تحریم‌های ایران در دادگاه فدرال منهتن صادر شده است.

رویترز اعلام کرد این حکم حدود دو ماه پیش از دادگاه محاکمه رضا ضراب صادر شده است. رضا ضراب سال جاری میلادی در آمریکا بازداشت شده بود.

دادستانی ترکیه نیز دسامبر 2013 ضراب و چند نفر دیگر را به پرداخت رشوه به مقامات دولتی متهم کرده بود.

در کیفرخواست جدید بار دیگر اتهامات جدیدی متوجه رضا ضراب شد که به انجام معاملاتی تجاری در ارتباط با هواپیمایی ماهان ایر مربوط می‌شود. این شرکت هواپیمایی از سوی دولت آمریکا به اتهام آنچه حمایت از تروریسم خوانده شده، تحت تحریم است. 

رضا ضراب 33 ساله مارس امسال درحالیکه در فلوریدا برای گذراندن تعطیلات همراه با خانواده‌اش به "دیسنی ورلد" می‌رفت بازداشت شد. وکیل رضا ضراب حاضر به ارائه اظهار نظری درمورد صدور حکم کیفرخواست برای محمد و اتهامات جدید علیه رضا نشد.

محمد ضراب 38 ساله مالک شبکه‌ای از شرکت‌های خدمات مالی در ترکیه است. در کیفرخواست محمد ضراب آمده است وی و برادرش در معاملات چند میلیون دلاری به نفع دولت ایران مشارکت مستقیم داشته‌اند. این معاملات در سال‌های 2010 تا 2015 انجام شده و قوانین تحریم آمریکا علیه ایران را نقض کرده است.

"رجب طیب اردوغان،" نخست وزیر وقت ترکیه و رئیس جمهور کنونی این کشور، پرونده ضراب را تلاشی برای کودتا علیه دولت دانست و تحقیقات قضایی با برکناری چندین نفر از بازپرس‌ها متوقف شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار